Muzej suvremene umjetnosti Zagreb

Novosti

Ivan Kožarić na Pariškom trijenalu

Na poziv umjetničkog direktora ovogodišnjeg Pariškog trijenala, Okwuija Enwezora, svoja će djela izložiti i akademik Ivan Kožarić.

Predstavit će se s četrdesetak radova, iz Ateljea Kožarić, u vlasništvu Grada Zagreba, a koji je sastavni dio MSU-a. Osim ciklusa crteža zlatnom bojom, bit će izloženi crteži na tkanini, dio ciklusa „Ispuhivanje energije“, višedjelan rad „Slagalica“, te skulpture „Oblici prostora“ – djela koja su najvećim dijelom nastala tijekom 60-ih i 70-ih godina prošloga stoljeća.

Pariški trijenale otvara se 20. travnja u obnovljenom izložbenom prostoru Palais de Tokyo, koji je postao jedno od najvećih mjesta posvećenih suvremenoj umjetnosti u Europi.

Ovogodišnje izdanje, pod nazivom „Intense Proximity / Inteznivna blizina“, osim u Palais de Tokyo, održat će se i u sedam drugih umjetničkih institucija u Parizu i okolici. Trijenale traje do 26. kolovoza.

Umjetnički direktor Trijenala Okwui Enwezor, predavač, likovni kritičar i direktor Haus der Kunst u Münchenu, jedan je od najznačajnijih kustosa na međunarodnoj sceni. Bio je glavni izbornik Documente 11, te bijenala u Gwangju i Johannesburgu. Trijenale, nadahnuto djelima velikih francuskih etnologa koji su djelovali na početku i sredinom prošloga stoljeća, svojevrsno je putovanje na kojem se susreću umjetnost i etnografija da bi obnovile fascinaciju i otuđenost. Svrha projekta je da se naglasak s ideje nacionalnog prostora, kao konstitutivne fizičke lokacije, prebaci na granični prostor koji podrazumijeva neprestano nove morfologije i nove modele kategorizacije (lokalne, nacionalne, trans-nacionalne, geopolitičke, nenacionalne, čiste, kontaminirane itd.). Suvremena umjetnost postala je globalni fenomen koji se temelji na neprestano rastućoj mreži odnosa za koje udaljenosti nisu važne. Naslov „Intenzivna blizina“, ukazuje na raznovrsne napetosti koje pokreću sve ljudske aktivnosti. Propituje kako pojedinačno porijeklo, školovanje ili životni put utječu na umjetnike u širem društvenom kontekstu – jer sve je manje zadanih određenja za pojedinca.

Dvadeseto stoljeće ostavilo je bogatu etnografsku ostavštinu koja je uvelike utjecala na likovno stvaralaštvo. U povijesnom trenutku kada više ne postoje „egzotične“ kulture i daleka mjesta za istraživanje, kada je odnos između blizu-daleko postao razlog za uzbunu i tjeskobu, čini se, tvrdi Okwui Enwezor, da je naše vrijeme obilježeno i podjednako traumatizirano nestankom daljine. Tako ponovno izranjaju pitanja o razlikama i drukčijosti te ulazimo u zonu intenzivne blizine, oblik „bliskosti“ koja podjednako uznemiruje, animira i transformira koordinate kulturalnih vektora. Intenzivna blizina temelji se na nizu programatskih naputaka za načine dijeljenja prostora, društvenih iskustava i estetskih antagonizama bez pribjegavanja bučnom oplakivanju iskazivanja identiteta, egocentrizmu i nacionalnim mitovima kulturalne kohezije. Blizinu sugeriraju fizičke relacije u umjetničkim radovima, ali isto tako i metaforičke kombinacije koje ponekad pogoršavaju odnose između umjetnosti i društva.

Trijenale, s bogatim popratnim programom, bit će podijeljeno na nekoliko sekcija koje uz Okwuija Enwezora kao glavnog izbornika, potpisuju kustosi: Abdellah Karroum, Émilie Renard, Claire Staebler, te Mélanie Bouteloup.

Na izložbi, među stotinjak umjetnika iz čitavog svijeta, iz Hrvatske uz Ivana Kožarića, sudjeluje i David Maljković. David Maljković predstavit će dvokanalnu video instalaciju Out of Projection, koja je nastala u francuskom gradu Souchaux, sjedištu automobilske tvrtke Peugeot , čiji se umirovljeni radnici pojavljuju u radu u kojemu se miješaju elementi dokumentarnog filma i znanstvene fantastike.

Opširnije o Pariškom triennalu: www.smileandco.fr/fichiers/LATRIENNALE/DP/DP-LA_TRIENNALE-AN-VDEF.pdf


Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Adobeovog Flash Playera.