Muzej suvremene umjetnosti Zagreb

Program

Izložbeni projekt „Lightning out for the teritorries“

Kunsthalle Project Space Wien
Izložba – performans

Na izložbi „Lightning out for the teritorries“ u bečkom Kunsthalle Project Spaceu bit će predstavljeni radovi desetoro hrvatskih suvremenih umjetnika.

Izlažu: Rene Bachrach Krištofić, Sandro Đukić, Igor Grubić, Igor Kuduz, Damir Očko, Jasenko Rasol, Renata Poljak, Viktor Popović i Vlasta Žanić. Na otvorenju 15. svibnja Slaven Tolj će izvesti performans Patriot, uz muzičku pratnju Igora Pavlice.

Naslov izložbe nadahnut je slavnom posljednjom rečenicom romana Huckleberry Finn Marka Twaina, a predstavlja radove umjetnika koji tematiziraju politiku malih gesta u suvremenoj umjetničkoj praksi. Radovi odabrani za izložbu „Lightnig out for the territories“, u kontekstu interpretativne logike, progovaraju o malim gestama u procesima sudjelovanja, na granicama fizičkog, odnosno psihičkog teritorija, s namjerom dokidanja i prekoračivanja granice. Usto, ti umjetnički radovi govore o ideji kako granica, fizička, geografska ili psihička, nije linija razdvajanja, nego upravo suprotno – prostor artikulacije novih mogućnosti pozicioniranja umjetničkih identiteta.

„Upravo stoga gesta njemačkog kancelara Brandta, koji je kleknuo pred spomenikom Židovima stradalima u varšavskom getu, u jeku Hladnog rata 1971, a koju navodi Mika Hannula u knjizi Politika malih gesta, potaknula me na razmišljanje o projektu 'Lightning out for the teritorries'. Projektom sam željela predstaviti radove koji progovaraju o sadašnjem času, kroz takozvane male geste koje valja shvatiti kao metaforu za jednostavne i minimalne modele izričaja koji izbjegavaju politikantstvo ili spektakularnost trenutka. Pozicijama desetero autora željela sam omogućiti razvoj pripovijesti o autorefleksiji, izlasku iz nametnutih granica identiteta, miroljubivom konfliktu i onome što Hannula naziva 'razumnim neslaganjem'.

Vjerojatno najbolji primjer male geste razvidan je u fotografiji Renate Poljak naslovljene The View iz 2004. koja prikazuje umjetnicu na terasi obiteljske kuće. Gesta tijela i pozicija glave upućuje na osobu koja uživa u pogledu, ali umjesto promatranja otvorene pučine, pred Renatom Poljak uzdiže se krov novosagrađene kuće njezina ujaka. No, u filmu Renate Poljak Velika očekivanja i seriji fotografija, okosnica radnje nije samo zazorna arhitektura, iako je bila nadahnuće za čitav projekt, nego je prije svega riječ o istraživanju uzroka koji su rezultirali urbicidom jadranske obale, a koji su autoricu odveli do istraživanja obiteljskih odnosa i analiziranja preobrazbe ratnoga nasilništva u novu vrstu društveno prihvaćenog nasilja.“
Iz teksta kataloga kustosice izložbe Leile Topić

Izložba je otvorena do 25. lipnja 2012. godine, a ostvarena je uz potporu Gradskog ureda za obrazovanje kulturu i šport Grada Zagreba i Ministarstva kulture Republike Hrvatske te u partnerstvu s Kunsthalle Project Spaceom.



Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Adobeovog Flash Playera.