Muzej suvremene umjetnosti Zagreb

Program

IDEJE ZA PLAKAT – izbor iz MSU zbirke plakata

Zbog interesa publike, izložba je produžena do 28.8.2012.

Duhoviti plakati traže aktivnog promatrača, ali zauzvrat donose zadovoljstvo, potiču na razmišljanje, navode na igru uma i stoga ih duže pamtimo. Nakon što nam se jednom pred njima dogodi „klik“ dovoljno je poslije prisjetiti se samo jednog detalja da bismo u mislima vizualizirali plakat i njegovu ideju.

Poznati teoretičar dizajna, Steven Heller, u svojoj knjizi Design Humor: The art of graphic wit, pita se: je li grafički dizajn duhovit? „Humor, dosjetljivost i smijeh, kako god to nazvali, već su dugo ključni za grafički dizajn, važniji od pukog pružanja informacija ili ukrašavanja javnog prostora. Zbog duhovitosti dizajn je zanimljiv svima, pošiljateljima i primateljima, dizajnerima i publici, klijentima i dizajnerima itd.“

Na izložbi Ideje za plakat riječ je o plakatima iz Zbirke plakata MSU-a, na kojima su se autori poigrali grafičkim elementima poput tipografije, jezičnih dvosmislenosti, različitih znakova ili fotografskih predložaka. Na zadanu temu, grafički dizajner interpretira i oblikuje verbalne i vizualne informacije. Duhovitost, prisutna na plakatima, sagledana je kroz različite tipove humora poput ironije, satire, karikature, jezične ili vizualne dosjetke. Duhovitost im je poslužila kao snažan komunikacijski alat za približavanje publici, privlačenje pozornosti i važan način širenja ideja i/ili informacija. U procesu oblikovanja plakata autori svjesno koriste različite strategije, u kojima dominiraju sparivanja naizgled nespojivih elemenata, nerazmjeri veličina, nepodudarnost sadržaja i prikazanog ili pak zamjena uvriježenih slika i pojmova u svrhu iznenađujućeg i začudnog. Duhovitost nastaje kada se sudare poruka slike i poruka riječi.

Duhoviti plakati traže aktivnog promatrača, ali zauzvrat donose zadovoljstvo, potiču na razmišljanje, navode na igru uma i stoga ih duže pamtimo. Nakon što nam se jednom pred njima dogodi „klik“ dovoljno je poslije prisjetiti se samo jednog detalja da bismo u mislima vizualizirali plakat i njegovu ideju.

Izloženi su plakati uglednih grafičkih dizajnera poput Mihajla Arsovskog, Borisa Bućana, Borisa Ljubičića, Željka Borčića, Mirka Ilića kao i konceptualnih umjetnika Dalibora Martinisa, Gorkog Žuvele, Gorana Trbuljaka, Mladena Stilinovića i drugih.

Kustosica izložbe: Kristina Bonjeković Stojković

Dodatne informacije o izložbi: kristina.bonjekovic@msu.hr; msu@msu.hr, www.msu.hr
Više o edukativnim programima uz izložbu: morana.matkovic@msu.hr; eduakcija@msu.hr; www.msu.hr


Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Adobeovog Flash Playera.