Muzej suvremene umjetnosti Zagreb

Novosti

Ex per mus – festival eksperimentalne glazbe 2

ZVUK + GESTA + PERFORMANS

Dvorana Gorgona
11. – 12. listopada u 20 h
Ulaz slobodan!
Autor programa: prof. Zrinka Lazarin
Urednik: mr.sc. Branko Kostelnik

Istraživanje mogućnosti novih glazbeno–kompjuterskih sučelja, te dizajniranje novih glazbenih instrumenata otvaraju nove platforme glazbenom performansu i pružaju sasvim novo glazbeno iskustvo: izvođaču ali i publici.

Interaktivnost koja prožima cjelokupni audiovizualni proces rezultat je novog načina promišljanja interakcije geste i zvuka, čime se redefinira pozicija izvođača, kreatora ali i propitkivanje granica izvedbenog.

Kako nove tehnologije utječu na naše zvukovno iskustvo, kako se ozvučivanjem geste rađa nov način muzičkog izražavanja, nova konceptualna semantika glazbenog performansa, nova vrsta estetike pokazat će nam tri vrsna stručnjaka: David Pirrò, Frédéric Bevilacqua i Norbert Schnell.

11. listopada, 20 sati

David Pirró

Interakcija: Skladanje – Dizajniranje Enaktivog okruženja sa Fizičkim Modelima

Interaktivnost je postala ključna riječ u kompjuterskoj muzici. U različitim kontekstima, kao što su Live elektronička kompozicija ili zvučne instalacije, za skladatelje je nezaobilazno promisliti kako mogućnosti interakcije mogu biti predočene izvođaču ili publici. Vizualne tehnologije nude skladateljima i istraživačima mogućnost razvijanja i eksperimentiranja sa različitim strategijama interaktivnog dizajna.

Ovo predavanje / prezentacija predočit će istraživačke projekte kojima sam prisustvovao: projekte iz područja interaktivnog dizajna u Institutu Elektroničke Muzike i Akustike u Grazu. Također, prezentirat ću i pristup koji sam razvijao tijekom rada na doktorskoj disertaciji: upotreba fizičkih modela kod skladanja interaktivnih okružja koja mogu omogućiti izvođačima kompjuterske muzike da izraze igrivost, oživotvorenje, umjesto da tek puko kontroliraju, iskazuju zvukovnu kontrolu i prostorne algoritme. Kvalitativni rezultati ovog jedinstvenog pristupa bit će prezentirani, ilustrirani, te predmetom diskusije.

David Pirrò (*1978 Udine, Italija), studirao je klavir na Konzervatoriju u Trstu i fiziku na Fakultetu u Trstu. Godine 2004. magistrirao je iz područja teorijske fizike. Radio je u Centru za kompjutersku sonologiju u Padovi. 2007. godine završio je studij na Konzervatoriju u Trstu i stekao naslov magistra kompjuterske muzike i audiovizualne kompozicije. Surađujući sa prof. Paolom Pachinijem realizirao je i izveo brojne audiovizualne i elektroakustučne kompozicije.
Od 2007. godine David djeluje u Institutu za Elektroničku Muziku i Akustiku (IEM) u Grazu kao istraživač i predavač. Trenutno, sa prof Gerhardom Eckelom radi disertaciju o interaktivnom dizajnu u kontekstu kompjuterske muzike.
Njegov umjetnički opus obuhvaća interaktivne kompozicije i zvučne instalacije, kao i audiovizualne i elektroakustičke skladbe. Centralne teme njegovih radova su performativni aspekti u kompjuterskoj muzici i spacijalno zvukovne skladbe.

12. listopada, 20 sati

IRCAM u MSU-u

Frédéric Bevilacqua i Norbert Schnell

Pokret, Zvuk, Interakcije

Sažetak:

Recentna dostupnost audiovizualne tehnologije i mobilnih platformi omogućuje kreiranje nove generacije muzičkih instrumenata i interaktivnih audio aplikacija. Ovi sistemi sada redefiniraju granice između slušanja muzike i muzičkog performansa. S jedne strane, novi uređaji i aplikacije omogućuju slušanje muzike kao aktivno sudjelovanje u muzičkoj interpretaciji i kompoziciji. S druge strane, novi digitalni muzički instrumenti integriraju pojam percepcije, generativnosti i suradnje, propitkujući prakse performansa i funkcije tradicionalnih instrumenata.U ovom kontekstu, dizajn novih instrumenata i interaktivnih audio aplikacija postaje predmet istraživanja širokih mogućnosti razvoja veza između tijela, pokreta, fizičkih objekata i zvuka / muzike. Dizajn ovakvih aplikacija može počivati na već postojećim muzičkim konceptima ili „ekstra-muzičkim“ metaforama. Scenariji muzičkih interakcija i tehnika igre koje smo razvijali prošlih sedam godina dio su nekolicine različitih tipova sučelja – od specifično dizajniranih sučelja, svakodnevnih objekata, do mobilnih sučelja/ sučelja za igru. Također, istraživali smo i razne metafore i akcije, od slobodnih gesti kreiranih slušanjem zvuka do postojećih aktivnosti inspiriranih sportom. Naša prezentacija sadržavat će brojne primjere, poput MO (Modularni Muzički Objekti) i Urbane Muzičke Igre, kao i najrecentnija otkrića koja će predočiti naše interaktivne scenarije.

Frederic Bevilacqua je vođa Real Time Interakcijskog Tima u IRCAM-u – Institutu za Muziku / Akustiku, Istraživanje i Kordinaciju u Parizu. Njegovo istraživanje obuhvaća razumijevanje interakcije geste i zvukovnih procesa i razvoj muzičkih interaktivnih sistema baziranih na gesti. Frederic Bevilacqua magistrirao je fiziku i doktorirao biomedicinsku optiku na Švicarskom Federalnom Institutu u Lausanni. Također, studirao je muziku na Berklee College of Music u Bostonu i sudjelovao je u mnogim muzičkim i medijskim umjetničkim projektima. Od 1999. do 2003. djelovao je kao istraživač na kalifornijskom fakultetu Irvine. Od listopada 2003. Djeluje u IRCAM-u gdje istražuje geste i kreira nova sučelja za glazbu i izvedbene umjetnosti.

Norbert Schnell je istraživač i kreator u Real Time Interakcijskom Timu u IRCAM-u. Fokus njegovog djelovanja jest na real-time digitalnim audio procesima za interaktivne muzičke aplikacije. Studirao je Telekomunikacije i Muziku u Grazu i djelovao kao programer i dizajner zvuka u Musiklabor, u Beču. U IRCAM-u je inicirao i sudjelovao u mnogim međunarodnim istraživanjima i projektima, kao i umjetničkim projektima u područjima poput interaktivnih audio-vizualnih instalacija, muzičke pedagogije i zvučne simulacije. 2006. godine je bio voditelj šeste međunarodne konferencije NIME (Nova sučelja za muzičko izražavanje), a 2007. godine je bio gost – profesor elektronske muzike u Technische Universität Berlin in 2007 (DAAD Edgard Varèse). Njegova trenutna istraživanja fokusirana su na animaciji digitalnih zvukova i njihovom uprizorenju korištenjem raznolikih scenarija, te dizajniranjem interaktivnih audio aplikacija.

Ovaj program financijski su poduprli Minstarstvo kulture Republike Hrvatske i Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport Grada Zagreba.


Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Adobeovog Flash Playera.