Muzej suvremene umjetnosti Zagreb

Novosti

Radovi iz projekta Izvedba muzeja (Performing the Museum) u Zbirkama u pokretu

Nika Autor: Newsreel front / Filmski žurnal 62 / Doplgenger: Kroz noć bez zvijezda, tamnu i gustu poput tinte / Fokus grupa: Priče o okvirima

Predstavljamo radove u stalom postavu Muzeja suvremene umjetnosti, na 2. katu, koji su nastali kao dio projekta Izvedba muzeja / Performing the Museum – Filmski žurnal 62 umjetnice Nike Autor te Kroz noć bez zvijezda, tamnu i gustu poput tinte Isidore Ilić i Boška Prostrana koji zajedno djeluju pod imenom DOPLGENGER. Oba rada koriste format filmskog žurnala, i povezuju arhivske snimke sa zbivanjima koja su bila više nego aktualna u protekloj, 2015. godini. Nika Autor tako povezuje povijest Koruške galerije likovnih umjetnosti i izložbu u povodu koje je sagrađena još uvijek najveća cjelovita izložbena dvorana u Sloveniji, s nedavnom izbjegličkom krizom prouzročenom ratnim zbivanjima u Siriji. S druge strane, Doplgenger se u videu koji naziv preuzima iz posljednje rečenice Zolina Germinala, bavi poviješću ekonomske migracije u nekadašnjoj Jugoslaviji i njezinim bilježenjima u televizijskim arhivima, pretvarajući ih tekstualnom intervencijom u vijesti iz distopijske budućnosti.

NIKA AUTOR je vizualna umjetnica iz Slovenije. Završila je Akademiju likovnih umjetnosti u Ljubljani i trenutno je pri završetku doktorskog studija na Akademiji likovnih umjetnosti u Beču. Njezin je rad usmjeren na istraživanje nevidljivog i nečujnog, te na ispitivanje proizvodnje dominantnih reprezentacija i njihovih značenja u okviru današnjih društvenih, političkih i ekonomskih okolnosti. Članica je kolektiva Obzoriška fronta. Izlagala je na brojnim izložbama i festivalima, među kojima Film d’actualites- l’actu est a nous /Jeu de Paume, Pariz; Between Worlds II, Galerija Miroslav Kraljević, Zagreb; U3, 7. trijenale suvremene umjetnosti, Ljubljana; Shifts in Time: Performing the Chronic, Mumok, Beč; Alternative film/video, Festival novog filma i videa, Beograd.

DOPLGENGER čine Isidora Ilić i Boško Prostran, filmski i video umjetnici koji žive i rade u Beogradu. Njihovi radovi bave se odnosom između umjetnosti i politike kroz preispitivanje režima pokretnih slika i modalitete njihove recepcije. Doplgenger dekonstruira filmski medij, jezik, strukturu i tekst kako bi otkrili načine na koje umjetnost i pokretne slike sudjeluju u stvaranju političke stvarnosti. Oslanjajući se na tradicije eksperimentalnog filma i videa, Ilić i Prostran interveniraju u već postojeće medijske proizvode ili stvaraju nove u formi filmskih eseja. Premda su njihov glavni medij pokretne slike, svoje radove realiziraju i u mediju teksta, instalacije, performansa, predavanja i diskusija.

Fokus grupa: Priče o okvirima

“Priče o okvirima” imaju oblik muzejskih legendi, ali te legende u prostor izložbe donose podatke o drugim institucijama moderne i suvremene umjetnosti, koje su do sada našle mjesto u našoj bazi podataka. Svaka legenda se nadovezuje na jedan ili više radova tako što iznosi podatak iz baze koji se odigrao u vremenskom periodu kada je nastao izloženi umjetnički rad. Standardizirane rečenice konstruirane su prema sljedećoj formuli: godine N, kada X radi Y, dogodilo se Z.

Reakcije nekih posjetiteljica/oca koji su nam prišli misleći da smo zaposlenice/i muzeja, pokazale su da se “Priče o okvirima” često ne čitaju kao umjetnička intervencija, nego kao devijacija u ponašanju. Jedan posjetitelj muzeja opisao je svoju frustraciju legendama na sljedeći način: “Kada dođem u muzej u Zagrebu, zanima me da saznam nešto o ovom kontekstu. Kada čitam legendu o nekom radu želim se približiti tom radu. Ove legende me konstantno izbacuju iz te priče i govore mi o Istambulu, Bruxellesu, Budimpešti… Legende kao da su tu da bi eksplodirale umjetnički rad”.

do 31.10.2016.


Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Adobeovog Flash Playera.