Muzej suvremene umjetnosti Zagreb

Novosti

Izložba učenika "LIK 2016."

MSU, Školica, otvorenje u ponedjeljak, 12. rujna u 17 sati

Izložba učenika osnovnih i srednjih škola iz područja vizualnih umjetnosti i dizajna "LIK"

Na ovogodišnjem natjecanju-izložbi LIK sudjelovalo je 49 osnovnih škola (397 likovnih radova) i 4 srednje škole (7 radova) s područja Grada Zagreba. Na županijskoj razini odabrano je 118 likovnih radova učenika iz 39 osnovnih škola i 3 rada iz dvije srednje škole.
Na temu pod nazivom „Mediteran u meni“ učenici osnovnih škola proučili su pojam Mediterana s geografske, kulturološke i sociološke strane, kao i način življenja s prepoznatljivim obilježjima njegova prirodnog okoliša.
Izložba je otvorena do 2. 10. 2016.

LIK 2016.
GRAD ZAGREB

Pri vrednovanju radova važnost se pridavala divergentnom načinu promišljanja: neobičnosti, rijetkosti i originalnosti u rješavanju likovnog problema u dočaravanju usvojenosti ključnih pojmova: pozitivni i negativni prostor plohe, kontrast toplih i hladnih boja (uz mogućnost dodavanja crne i bijele), grafika-visoki tisak, računalni program: kreativnom stvaranju i izražavanju u tehnici kartonskog tiska ili računalnoj grafici te interdisciplinarnom i korelacijskom pristupu.
Odabrani radovi zadovoljili su zadane propozicije. Prevladavala je grafička tehnika kartonskog tiska, a od malog broja pristiglih radova računalne grafike odabrana su dva rada. Ove školske godine, uz podatke za svaki rad, trebalo je napisati kratko objašnjenje rada.
Tema je ovogodišnjeg natječaja LIK 2016. za učenike srednjih škola bilo istraživačko promišljanje Mediterana kao zavičaja temperamenta. Predmet Likovna umjetnost u gimnazijama ne omogućuje provedbu praktične nastave pa se projektni i istraživački pristup nameće kao kompromisno rješenje unutar programa. U tom kontekstu, od učenika polaznika srednjoškolskih programa likovne umjetnosti očekuje se ostvarenje likovnog izraza na temelju istraživanja i interdisciplinarnog pristupa, uz široku mogućnost odabira medija od tradicionalnih do suvremenih digitalnih varijanti. Kriteriji vrednovanja navode interdisciplinarnost, korelacijski pristup, stvaralačko izražavanje vlastite osobnosti i svjetonazora, uvažavanje etičkih i estetskih vrijednosti, te naposljetku kreativnost i izražajnost u likovnom izražavanju, što je prepoznato na odabranim radovima zagrebačkih srednjoškolaca. Veća zastupljenost digitalnih rješenja posljedica je kompromisa zadane teme, vremenskog ograničenja i programskih sadržaja likovne umjetnosti.


Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Adobeovog Flash Playera.