Muzej suvremene umjetnosti Zagreb

Novosti

8. dani fotografije ATD: predstavljanje umjetnika i fotoradionica

Arhiv Tošo Dabac, Ilica 17., od 2. - 4. 11. 2016.

Dani fotografije Arhiva Tošo Dabac, manifestacija održana prvi put 2007. godine o stotoj obljetnici Dabčeva rođenja, osim što javnosti žele prezentirati opsežan opus utjecajnoga hrvatskog fotografa, žele i ukazati na važnost proučavanja medija fotografije u širem smislu, kao i standardne muzejske prakse čuvanja, zaštite i vrednovanja fotografske građe. Predavanjima, studijskim izložbama te suradnjom domaćih i stranih umjetnika i teoretičara stvara se svojevrsna platforma za razmjenu iskustava o tom mediju.

U proteklih smo osam godina u nizu od 72 predavanja i prezentacija ugostili velik broj uglednih povjesničara fotografije i umjetničkih fotografa iz Hrvatske i inozemstva, a održano je i više od 40 fotoradionica koje su vodili domaći i svjetski fotografi i muzealci. Ovogodišnji, 8. dani fotografije ATD obuhvaćaju ukupno 3 izložbe, 11 predavanja, 3 predstavljanja umjetnika, 4 fotoradionice, te jedno predstavljanje knjige.

Predstavljanje umjetnika
Mr. sc. Branka Hlevnjak: Slavka Pavić — subjektivna fotografija ili od neorealizma do digitalne fotografije
ATD, 3. 11. 2016. u 18 sati

Mr. sc. Branka Hlevnjak, profesorica povijesti umjetnosti i samostalna likovna kritičarka, predstavit će šezdesetpetogodišnji opus i danas aktivne fotografkinje Slavke Pavić, autorice niza antologijskih fotografija nezaobilaznih u povijesti hrvatske fotografije 20. stoljeća.

Slavka Pavić (Jajce, 1927.) vještinu crno-bijele fotografije svladala je uz poduku profesionalnog fotografa, svojeg supruga Milana Pavića. Najveći autoritet Fotokluba Zagreb, Tošo Dabac, prepoznao je kvalitetu fotografije Slavke Pavić u samom početku, uvrstivši je odmah 1951. na IX. međunarodnu izložbu umjetničke fotografije. Sklonost subjektivnoj fotografiji, kako ju je postavila njemačka skupina Fotoform na čelu s Ottom Steinertom 1949., ogleda se u činjenici da autorica nije radila neku razliku između poetskog motiva snimljenog u prirodi i industrijskog grafizma koji pronalazi na električnim žicama, u prometnim znakovima, smeću ili oblacima. Svaki oblik koji je formom zadovoljio autoričin smisao za red i kompoziciju sazdanu od svjetla i sjena, arhitekture, cjeline ili detalja, kao i ljudi u prostoru, tretiran je ravnopravno kao odabrana i interpretirana fotogeničnost. Sedamdesetih godina, poput drugih autora, kratko se bavi eksperimentom u potrazi za proizvodnjom značenja. Godine 2006. napušta analognu fotografiju i posvećuje se digitalnoj. U razdoblju od šezdeset pet godina bavljenja fotografijom Slavka Pavić stvorila je niz antologijskih fotografija nezaobilaznih u povijesti hrvatske fotografije 20. stoljeća. Aktivna u Fotoklubu Zagreb, u koji se učlanila 1951., bila je i jedna od osnivačica ženske sekcije kluba 1973. Uz niz visokih nagrada koje je dobila tijekom godina, 2013. postala je počasna članica ULUPUH-a.

Fotoradionica
Damil Kalogjera: Interaktivna radionica – fotografija i turizam
ATD, 3. i 4. 11. 2016. u 11 sati
Broj polaznika: 10
Potrebna oprema: digitalni fotoaparat

Jednostavnost i brzina plasmana na društvene mreže i virtualni „javni” prostor fotografiju definiraju kao najrasprostranjeniji i apsolutno univerzalan oblik komunikacije. Pogotovo kad su u pitanju putovanja, bilo u susjedno mjesto bilo na drugi kontinent. Razglednice su zamijenili „selfiji“, panorame i detalji koje nam šalju prijatelji, poznanici i rodbina ili na neku od mreža postavljaju nama nepoznati ljudi. Nerijetko baš „prema viđenom materijalu” prekidamo komunikaciju ili nastavljamo pregledavanje. Ako nas ono u što gledamo zainteresira, nastavljamo „boravak” na mreži te pregledavamo navedenu lokaciju ili događaj na „služ- benim“ stranicama. Opet je to susret s fotografijama ili videom, ali ovaj put nešto drugačijim. I tu bismo započeli našu zajedničku priču o fotografiji, iskustvima i turizmu. Sudionici bi za potrebe radionice trebali donijeti do pet njima zanimljivih isprintanih fotografija. S voditeljem radionice odredit će se tema i zadaci snimanja.

Damil Kalogjera rođen je 1962. u Zagrebu. U srednjoj školi mentori su mu bili Pavao Cajzek i Zvonimir Zagoda. Godine 1979. počinje objavljivati fotografije u Studentskom listu i drugim novinskim izdanjima, od 1985. stalno surađuje u magazinu Start. Sredinom 90-ih snima seriju portreta za časopis Metro. U zagrebačkom B. P. Clubu godinama je nadopunjavao stalni postav od više od 200 fotografskih portreta jazz-glazbenika. Snima arhitekturu, teatar, ples; studijsku, pejzažnu, portretnu, modnu, primijenjenu, putopisnu i dokumentarnu fotografiju. Bilježio je i izlagao fotografije iz Domovinskog rata. Od 2005. niz je godina sustavno surađivao s Dubrovačkim ljetnim igrama, a od 2006. s HNK-om Zagreb. Surađuje s raznim vizualnim kreativcima, redovito portretira glazbenike i skladatelje, snima jedriličarske regate. Član je HZSU-a, izlaže lijeno i živi u Zagrebu.

VAŽNO: Zbog ograničenog broja polaznika molimo zainteresirane da se prijave za radionice na adresu elektroničke pošte: arhiv.toso.dabac@msu.hr

OBAVIJEST: Predavanje Barbare Čerin „Pregled izlagačke prakse Galerije Fotografija u Ljubljani“, predviđeno u srijedu, 2.11. 2016., odgođeno je za 22. 11. 2016. u 18 sati


Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Adobeovog Flash Playera.