Muzej suvremene umjetnosti Zagreb

Novosti

Predstavljamo međunarodno stručno povjerenstvo jubilarne 10. HT nagrade

Na jubilarni, deseti po redu natječaj za HT nagradu za hrvatsku suvremenu umjetnost prijavljen je rekordan broj radova u posljednjih pet godina! Uz troje pozvanih umjetnika, Duju Jurića, Igora Rufa i Davora Sanvincentija, čak 243 umjetnika i umjetnica prijavilo je radove širokog spektra tema i različitih medijskih izričaja. Međunarodno će stručno povjerenstvo između te velike količine zanimljivih radova izabrati one najbolje koji će tijekom ožujka i travnja 2017. biti predstavljeni na 10. izložbi HT nagrada za hrvatsku suvremenu umjetnost. U iščekivanju rezultata njihovog odabira, odlučili smo vam predstaviti članove stručnog povjerenstva pred kojima, s obzirom na kvalitetu pristiglih radova, stoji doista težak zadatak.

Snježana Pintarić diplomirala je povijest umjetnosti i njemački jezik i književnost na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, gdje je i magistrirala u području društvenih i humanističkih znanosti, područje povijesti umjetnosti. Od 1998. ravnateljica je, muzejska savjetnica, te voditeljica Zbirke slikarstva i Zbirke Benko Horvat zagrebačkog Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu. Članica je Hrvatskog muzejskog društva, Društva povjesničara umjetnosti i Nacionalnog komiteta ICOM-a, predsjednica stručnog povjerenstva HT nagrade za hrvatsku suvremenu umjetnost, članica IO Hrvatskog muzejskog društva i predsjednica Povjerenstva za muzejska zvanja pri Ministarstvu kulture Republike Hrvatske. Za izložbu „Nepokorena šuma i Radovan Ivšić“ Hrvatsko muzejsko društvo dodijelilo je Snježani Pintarić i Annie Le Brun nagradu za najbolju realiziranu izložbu u 2015. godini.

Katrin Bucher Trantow studirala je povijest i povijest umjetnosti na Sveučilištu u Baselu. Od 2001. do 2003. radila je kao asistentica kustosa u Kunsthalleu u Baselu. Od 2003. radi kao kustosica, a od 2012. kao viša kustosica i zamjenica ravnatelja Kunsthausa u Grazu. Kurirala je brojne izložbe, među kojima izdvaja: Alina Szapozcnikow, Kateřina Vincourová i Camille Henrot; Constantin Luser; Landschaft in Bewegung [Landscape in Motion]; Katharina Grosse; Berlinde de Bruyckere; Cittadellarte. Sharing Transformation; Michael Kienzer; Measuring the world: Heterotopias and Knowledge Spaces in Art; Robot Dreams (suradnja Muzej Jean Tinguely, Basel); Life? Biomorphic forms in sculpture; Albert Oehlen; M Stadt - European Cityscapes; Sol LeWitt. Autorica je brojnih priloga i tekstova za kataloge i druge stručne publikacije, kao što su Camera Austria International, Domus, Parnass.

Rainald Schumacherkustos je iz Berlina koji je profesionalnu karijeru započeo početkom devedesetih u studiju Gerharda Richtera u Kölnu. Radio je kao kustos i direktor u Goetz Collection u Münchenu, Esther Schipper Gallery u Berlinu i Barbara Gladstone Gallery u New Yorku. Zajedno s kustosicom Nathalie Hoyos, Schumacher je vlasnik tvrtke Office for Art u Berlinu specijalizirane za kustoske projekte, povijesno-umjetnička istraživanja, umjetničku kritiku te savjetovanje pri osnivanju i vođenju privatnih ili korporacijskih kolekcija umjetnina. Office for Art je 2014. godine kurirao program „Unlooped Kino“ (Manifesta 10, St. Petersburg), jedan od prvih antologijskih pregleda i pokušaja kontekstualiziranja video umjetnosti i filma Istočne i Zapadne Europe te SAD-a od 1960-ih do danas.Office for Art kustosi su ACT Art kolekcije Deutsche Telekoma gdje je fokus stavljen na suvremenu umjetnost Istočne i Jugoistočne Europe.

Nataša Ivančević diplomirala je povijest umjetnosti i komparativnu književnost na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, gdje pohađa doktorski studij na Odsjeku za povijest umjetnosti. Muzejska je savjetnica, pomoćnica ravnatelja i voditeljica Odjela zbirki i Zbirke skulptura zagrebačkog Muzeja suvremene umjetnosti. U muzejskoj struci radi preko 20 godina, te je autorski osmislila i realizirala preko 60 izložbi modernih i suvremenih umjetnika. Niz godina je radila na međunarodnom promicanju mladih hrvatskih umjetnika. Aktivno sudjeluje na međunarodnim i domaćim znanstvenim i stručnim skupovima. Za retrospektivu Vojina Bakića Hrvatsko muzejsko društvo dodijelilo joj je nagradu za najbolju realiziranu izložbu u 2013. godini.

Ivan Posavecrođen je 1951. u Dužici pokraj Siska. Godine 1969. dolazi na studij veterine u Zagreb, koji prekida 1974. kao apsolvent, da bi se posvetio fotografiji. Diplomira 1980. filmsko snimanje u klasi prof. Nikole Tanhofera na Akademiji za kazalište, film i televiziju u Zagrebu, a 1984. magistrira fotografiju kod prof. Dragoljuba Kažića na Akademiji primenjenih umetnosti u Beogradu. Iste godine postaje najmlađim dobitnikom godišnje nagrade fotografskog saveza Jugoslavije, 1992. dobiva nagradu „Tošo Dabac“, a 2003. Nagradu Grada Zagreba, što su samo neke od pedesetak nagrada koje su mu tijekom života dodijeljene. Radove su mu otkupili Muzej suvremene umjetnosti i Muzej za umjetnost i obrt u Zagrebu te Muzej moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci. S kolegom Mijom Vesovićem 1979. osniva grupu MO, koja je realizirala preko 150 naslovnica tjednika Danas, te postavila standarde novinske i autorske fotografije na ovim prostorima. Živi i radi u Zagrebu.


Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Adobeovog Flash Playera.