Muzej suvremene umjetnosti Zagreb

Novosti

James Benning: Bez naziva (Vrijeme)

Stalni postav i dvorana Gorgona MSU-a, otvorenje u subotu, 1.4.2017. u 19 sati

Krajem prosinca prošle godine, u Muzeju suvremene umjetnosti Zagreb prikazali smo tri nova rada za dva prostora Jamesa Benninga, američkog umjetnika politika krajolika, transcendentaliste, pjesnika i matematičara slika vremena.
Benning je jedan od najustrajnijih mislioca i praktičara američke filmske neoavangarde, koji u svom radu usložnjava manipejski maksimalizam strukturalnog filma s početka 1970-ih sa sistemima osobne ekozofije pokretnih slika. Benningove instalacije za kino i galerijski prostor bile su prolog desetom, siječanjskom izdanju Filmskih mutacija, ali i njegovom dugo iščekivanom dolasku u Zagreb krajem ožujka kada će u razdoblju od 30. ožujka do 4. travnja 2017. realizirati vizualni itinerarij, niz od šest filmskih projekcija po izložbenim prostorima u Zagrebu, Rijeci i Vodnjanu.

Program u MSU:

Petlja crteža | Drawing Loop, 2016
digitalizirani film 16 mm, 51 min
Stalni postav “Zbirke u pokretu”, 1 kat
Otvorenje u subotu, 1.4. u 19 sati
1. 4. - 30. 04. 2017.

Samoubojstvo krajolika | Landscape Suicide, 1986.
16-mm, boja, zvuk, 92 min
Dvorana Gorgona u 20 sati
Razgovor s autorom u 21,30 sati


O Drawing Loop:
Drawing Loop statični je kadar prikaza zalaska sunca na crtežu Američkog Indijanca, crtež olovkom nađen u dućanu jeftine robe u Bakersfieldu, u Kaliforniji. (Iz autorovog filma Red Cloud, 2016.)

O Samoubojstvu krajolika:
Dva stvarna zločina razdvojena prostorno i vremenski kao dvije paradigmatične studije slučaja za svjedočanstva mjesta zločina i umjetničku forenziku američkog krajolika u kojoj se otvara i zrcali cijeli budući strukturalni rad slika Jamesa Benninga. Glas krajolicima daju izmještena sudska i zatvorska svjedočanstva, re-enactmenti sudskog svjedočenja djevojke Bernadette Protti koja je ubila školsku prijateljicu 1984. godine i zloglasnog serijskog ubojice Eda Geina trideset godina ranije. Benningova Amerika je zemlja podjednako prestravljena divljinom koju stavlja pod nadzor i disciplinarnim društvom, čiju zazornu tenziju najizravnije izražava politiku estetike Samoubojstva krajolika.
Razgovor s Jamesom Benningom nakon filma vode Dragan Rubeša i Tanja Vrvilo.

SERIJE ZA INVIZIBILNO KINO

Poziv na vizualni itinerarij Jamesa Benninga od 30. ožujka do 4. travnja 2017. u Zagrebu, Rijeci i Vodnjanu.

JAMES BENNING: BEZ NAZIVA (VRIJEME)

“Da sam te pitao da opišeš kretanje svjetla u snimci rijeke, vjerojatno bi rekla da sunčeva svjetlost prolazi kroz kadar tijekom sedamnaest minuta. Naravno, to nije točno. Sunce fokusira svjetlost u jednom smjeru, a kako se zemlja okreće oko svoje osi, rijeka je ta koja se kreće, a ne svjetlo. Tako ovaj snimak zapravo dokumentira koliko se zemlja okrenula (ili koliko se rijeka pomaknula) tijekom sedamnaestminutnog trajanja.” (J.B.)

Prva petlja: od četvrtka 30. 03. 2017.
razgovor u 19:00, otvorenje u 20:00
do 07. 04. 2017.
Institut za suvremenu umjetnost
Zagreb, Trg Kralja Tomislava 20

Čitateljičina petlja | Reader Loop
digital, boja, zvuk, 51 min
Reader Loop je sniman u autorovom domu u Val Verdeu, Kaliforniji. (iz autorovog filma Readers, u nastajanju)

Druga petlja: petak, 31. 03. 2017.
ovorenje u 19:00
MM centar - SC
Zagreb, Savska 25

Željeznička petlja | RR Loop
digital, boja, zvuk, 70 min
RR Loop je sniman uz željezničku prugu BNSF zapadno od Amboyja, u Kaliforniji. Iz filma BNSF, 2012. godina.
(Pruga slijedi slavnu staru autocestu Route 66.)

Treća petlja: od subote, 01. 04. 2017.
otvorenje u 19:00
do 30. 04. 2017.
Muzej suvremene umjetnosti
Zagreb, Avenija Dubrovnik 17

Petlja crteža | Drawing Loop
digital, boja, zvuk, 51 min
Drawing Loop prikazuje zalazak sunca na crtežu Američkog Indijanca, crtež olovkom nađen u dućanu jeftine robe kupljen u Bakersfieldu, u Kaliforniji
(Iz autorovog filma Red Cloud, 2016.)

Dvorana Gorgona
filmska projekcija u 20:00, razgovor u 21:30

Samoubojstvo krajolika | Landscape Suicide
1986. 16-mm, boja, zvuk, 92 min

Dva stvarna zločina razdvojena prostorno i vremenski kao dvije paradigmatične studije slučaja za svjedočanstva mjesta zločina i umjetničku forenziku američkog krajolika u kojoj se otvara i zrcali cijeli budući strukturalni rad slika Jamesa Benninga. Glas krajolicima daju izmještena sudska i zatvorska svjedočanstva, re-enactmenti sudskog svjedočenja djevojke Bernadette Protti koja je ubila školsku prijateljicu 1984. godine i zloglasnog serijskog ubojice Eda Geina trideset godina ranije. Benningova Amerika je zemlja podjednako prestravljena divljinom koju stavlja pod nadzor i disciplinarnim društvom, čiju zazornu tenziju najizravnije izražava politiku estetike Samoubojstva krajolika.
Razgovor s Jamesom Benningom nakon filma vode Dragan Rubeša i Tanja Vrvilo.

Četvrta petlja: nedjelja, 02. 04. 2017.
otvorenje u 20:00
do 07. 04. 2017.
Galerija Greta
Zagreb, Ilica 92

Petlja koksa | Coke Loop
digital, boja, zvuk, 58 min
Coke Loop je snimljen u Duisburgu, u njemačkoj koksari (coke kao u coal, ne cola) s rashladnim tornjem. Iz autotovog filma Ruhr, iz 2009. godine.
Bilješka: koks je pregrijani ugljen koji se zatim hladi vodom. (J.B.)

Peta petlja: ponedjeljak, 03. 04. 2017.
otvorenje u 19:00
Mini Art-kino
Rijeka, Krešimirova 2

Petlja sirovog željeza | Pig Iron Loop
digital, boja, zvuk, 28 min
Petlja sirovog željeza, iz autorovog filma Sirovo željezo iz 2010. godine snimljena je u njemačkoj čeličani u Duisburgu.
Bilješka: Sirovo željezo se dobiva u visokoj peći izgaranjem koksa i pregrijavanjem rude željeza. (J.B.)

Art-kino Croatia
filmska projekcija u 20:00, razgovor u 21:30

Samoubojstvo krajolika | Landscape Suicide
1986. 16-mm, boja, zvuk, 92 min

Razgovor s Jamesom Benningom nakon filma vode Dragan Rubeša i Tanja Vrvilo.

Šesta petlja: od utorka, 04. 04. 2017.
otvorenje u 19:00
do 30. 04. 2017.
Apoteka
Vodnjan, Trgovačka - Merceria 20

Šumska petlja | Forest Loop
digital, zvuk, boja, 63 min
Film je snimljena visoko u kalifornijskoj Sierra Nevadi na visini od 2438,4 m. (Iz autorovog filma Nightfall iz 2012. godine.)

Instalacije za šest prostora Bez naziva (Vrijeme) odabrao je James Benning, a program se odvija se u sklopu interdisciplinarnog projekta umjetničke organizacije Film-protufilm Serije za invizibilno kino i višegodišnjeg istraživanja Filmskih mutacija za promišljanje modusa prijenosa sustava slika, znanja i memorije filmskog dispozitiva u digitalnom dobu, kustosice Tanje Vrvilo.

Program je ostvaren u partnerstvu i suorganizaciji s Muzejom suvremene umjetnosti, Institutom za suvremenu umjetnost, MM centrom - Kulturom promjene Studentskog centra i Galerijom Greta u Zagrebu, Art-kinom Croatia u Rijeci te Apotekom - prostorom za suvremenu umjetnost u Vodnjanu, uz podršku Hrvatskog audiovizualnog centra (HAVC), Ministarstva kulture RH i Ureda za obrazovanje, kulturu i sport Grada Zagreba.


Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Adobeovog Flash Playera.