Muzej suvremene umjetnosti Zagreb

Novosti

Izložba „Umjetnik na odmoru 2016. \ Valamar“ i izložba „JIŘÍ VALOCH – Moć nemoćnih“

MSU galerija, subota, 27. svibnja 2017. u 19 sati

Izložba „Umjetnik na odmoru 2016. \ Valamar“ predstavlja radove nastale tijekom projekta, a održava se već petu godinu u zagrebačkom Muzeju suvremene umjetnosti. Izložba je ujedno uvod u ovogodišnje, šesto izdanje projekta, koje će biti u Poreču i ugostiti velika imena neoavangardne svjetske umjetničke scene.

Projekt od 2012. organizira Institut za istraživanje avangarde, Kolekcija Marinko Sudac, a već četvrtu godinu uz potporu tvrtke Valamar Riviera.

U projektu „Umjetnik na odmoru 2016. \ Valamar“ sudjelovali su: István Nádler (Mađarska), Katalin Ladik (Srbija/Mađarska), Raša Todosijević (Srbija), Lev Nussberg (SSSR/SAD), Philip Corner (SAD/Italija), Rudolf Sikora (Slovačka), Slobodan Šijan (Srbija), Jarosław Kozłowski (Poljska) i Vladimir Gudac (Hrvatska).

Prije otvorenja bit će performans Raše Todosijevića “GOTT LIEBT DIE SERBEN”, od 17.30 do 19.00 sati u prostoru MSU galerije.

Tijekom otvorenja izložbe performans “Continuum XXXIX” održat će poljski umjetnik Jarosław Kozłowski.

Lev Nussberg osnivač je najvažnije ruske grupe koja se bavila kinetičkom umjetnošću – Dvizhenie, a napravio je seriju performans-predavanja u kojima elaborira svoje utopijske sheme gradova.

Raša Todosijević, pobjednik Venecijanskog bijenala 2011, predstavit će se svojim performansom/instalacijom iz ciklusa „GOTT LIEBT DIE SERBEN“, koji je izveden u više od deset muzeja i institucija u svijetu, u gradovima kao što su Kamamoto (Japan), Berlinu (Njemačka), Venecija (Italija), Stockholm (Švedska), Sevilla (Španjolska), Beograd (Srbija). Serija je započeta 1991. u različitim oblicima, a prvo izlaganje verzije „Balkanski banket“ bilo je u Čačku 1998.

Katalin Ladik, članica grupe BOSCH+BOSCH, performerica, spisateljica, svestrana umjetnica, u Poreču je izvela performans „Circe di Parenzo“.

Jedan od osnivača Fluxusa, Philip Corner, zajedno sa svojom partnericom Phoebe Neville, napravio je hommage prijatelju Benu Pattersonu, jednom od najvažnijih predstavnika Fluxusa.

István Nádler jedan je od najprominentnijih mađarskih umjetnika, bio je dio važne grupe Ipartev, a njegovi su kasniji radovi bliski minimalizmu. Jarosław Kozłowski osnivač je jedne od najvažnijih nezavisnih galerija u Poljskoj, Akumulatory 2, a putem NET manifesta, sljedeće izložbe i izlagačkog prostora ostavio je neizbrisiv trag u umjetničkom narativu Istočne Europe, a i šire.

Rudolf Sikora jedan je od prvih umjetnika koji su se u bivšoj Čehoslovačkoj osvrtali na pitanje ekologije i čovjekove uloge u ekosustavu, a inicijator je važnog događanja „Prvog otvorenog atelijera“. S njegovim se radom zagrebačka publika mogla upoznati u siječnju 2017. na izložbi „SLOVAČKA NEOAVANGARDA - Rudolf Sikora, Július Koller i Prvi otvoreni atelijer“.

Vladimir Gudac osvrnuo se radovima na trenutačno vrlo relevantno pitanje izbjeglica, njihovog statusa i tretmana, a sudionik projekta bio je i Slobodan Šijan, pisac, autor eksperimentalnih filmova, a široj javnosti vjerojatno najpoznatiji kao redatelj kultnog film „Ko to tamo peva“.

Kustosica izložbe: Dorotea Fotivec, Institut za istraživanje avangarde

TRAILER IZLOŽBE:https://www.youtube.com/watch?v=lkltc1ptvMI

„JIŘÍ VALOCH – Moć nemoćnih, Kolekcija Marinko Sudac“

Svake se godine tijekom projekta „Umjetnik na odmoru u Valamaru“ održava kraća izložba u svrhu prezentacije zanimljivih umjetnika, grupa ili tema porečkoj publici i ostalim posjetiteljima. Tako je u petoj godini projekta, u porečkoj galeriji Zuccato otvorena izložba umjetnika, teoretičara i kustosa Jiříja Valocha, „Moć nemoćnih“.

Izložba je uvod u retrospektivnu izložbu umjetnika koja će biti popraćena opsežnom monografijom u izdanju Instituta za istraživanje avangarde.

Okosnicu izložbe činila su Valochova djela nastala šezdesetih i sedamdesetih godina 20. stoljeća koja pokazuju širok raspon interesa umjetnika, od fotograma i frotaža nastalih na nadrealističkim iskustvima predratne avangarde, zatim radikalnih konceptualnih projekata i serija fotografija, preko vizualne ili konkretne poezije, vizualnih partitura, verbo-vizualnih instalacija, te drugih zanimljivih konceptualnih praksi, akcija u duhu Fluxusa, primjera land-arta, pa sve do body-arta. Izloženi radovi, arhivski materijal i korespondencija dio su Kolekcije Marinko Sudac.

Izbor radova na izložbi dat će kratak uvid u raznovrsne umjetničke, kustoske i teoretičarske prakse Jiříja Valocha.

Kustosica izložbe: Ivana Janković, MSU Zagreb

Jiří Valoch, teoretičar umjetnosti, kustos, umjetnik i pjesnik, rođen je 1946. godine. Studij češkog i njemačkog jezika i estetike završio je 1970. godine tezom o razvoju i tipologiji eksperimentalne poezije na Sveučilištu Masaryk u Brnu. Vizualnu poeziju stvara od 1963. godine, a od početka 70-ih godina bavi se različitim konceptualnim praksama. Od 1966. djeluje kao likovni kritičar, teoretičar i kustos te sudjeluje u brojnim manifestacijama neslužbene umjetničke scene. U Brnu je 1968. godine organizirao izložbu Computer Graphics, koja prethodi izložbi Tendencije 4 u Zagrebu i izložbi Cybernetic Serendipity u Londonu, a godinu dana poslije organizira izložbu partitura Partitury – hudební grafika na kojoj su izlagali najznačajniji predstavnici Fluxusa, George Maciunas, Ken Friedman, Ben Vautier, George Brecht i mnogi drugi. Od 1972 do 2001. godine radi kao kustos u Domu umjetnosti grada Brna (Dom umění města Brna), a od 2002. do 2011. u Nacionalnoj galeriji u Pragu. Kao kustos u Brnu je organizirao brojne izložbe iznimno važnih čehoslovačkih umjetnika underground umjetnosti, od Vladimira Boudnika, Jiří Kolara, Běle Kolářové, Adriene Šimotove, Ladislava Nováka, Stana Filka te drugih. Nakon realizacije izložbe Suvremeni češki crtež, izdavaštvo mu je bilo zabranjeno. Od početka 70-ih sudjelovao je u organizaciji neslužbenih izložbi u nekoliko različitih prostora širom Čehoslovačke. Autor je nekoliko monografija čeških i slovačkih umjetnika te velikog broja kataloga, članaka osvrta i studija i samizdata. Osamdesetih je organizirao i realizirao retrospektivne izložbe ključnih čeških umjetnika Václava Boštíka, Milana Knížáka i drugih, a poslije 1990. njegove izložbe uključuju i međunarodne autore poput Roberta Barrya. Svoje radove Valoch izlaže od 1966. godine na brojnim samostalnim i skupnim izložbama u zemlji i svijetu, a od 1968. do 1972. bio je član Kluba konkretista (Klub konkretistů). Živi u Brnu.

ORGANIZATORI: Kolekcija Marinko Sudac, Institut za istraživanje avangarde, Valamar Riviera

PARTNER: Muzej suvremene umjetnosti Zagreb

SPONZORI: Turistička zajednica grada Poreča, Ministarstvo kulture Republike Hrvatske



Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Adobeovog Flash Playera.