Muzej suvremene umjetnosti Zagreb

Program

Pieter Hugo: Vjerojatni svjetovi, radovi iz zapadne Afrike, 2005–2010

MSU galerija, do 20.9. 2017.

Organ Vida sa zadovoljstvom predstavlja samostalnu fotografsku izložbu Pietera Hugoa. Naslovljena “Vjerojatni svjetovi, radovi iz zapadne Afrike, 2005–2010”, izložba se sastoji od tri autorove najpoznatije serije: Nollywood, Trajna greška i ‘Gadawan Kura’ – ljudi hijene (I. i II. serija).

Velik dio Hugova opusa dokumentira život na periferiji afričkih društava, tematizirajući kompleksnu političku stvarnost rase i identiteta kroz konvencije portreta. Čvrsti okviri žanra fokus usmjeravaju na razinu individualnog, što je pristup kojim se izbjegava sentimentalnost, kao i novinarski poriv za objašnjavanjem.

U seriji „Nollywood“ Hugo istražuje višeslojnu stvarnost nigerijske filmske industrije, treće najveće filmske industrije na svijetu koja proizvodi između 500 i 1 000 filmova svake godine. Te filmove stvara pod vlastitim uvjetima, pričajući priče koje se obraćaju tamošnjoj publici i odražavaju njihove živote: riječ je o rijetkom primjeru samoreprezentacije na takvoj razini u Africi. Afrički kontinent ima bogatu tradiciju pripovijedanja koja je učestala u oralnoj i pisanoj fikciji, ali nikad prije nije bila prisutna u popularnim medijima. Zvijezde su lokalni glumci; zapleti sadrže publici poznate situacije vezane uz romantične susrete, komediju, magiju, korupciju, prostituciju, itd. Narativ je vrlo dramatičan, lišen sretnog završetka, tragičan. Estetika je glasna, nasilna, pretjerana; ništa se ne govori, sve se viče.

Serija „Trajna greška“ sastoji se od fotografija ljudi i pejzaža ogromnog odlagališta zastarjele tehnologije u Gani. To područje, koje se nalazi na periferiji sluma poznatog kao Agbogbloshie, lokalno stanovništvo naziva Sodomom i Gomorom, što govori u prilog iznimnoj nečovječnosti ovog mjesta. Stanovnici kažu da nemaju ime za mjesto (jamu) na kojem se spaljuje otpad. To je podsjetnik na strane okolnosti koje marginaliziranim zajednicama nameće opsesija Zapada potrošnjom i zastarjelošću. Ova pustopoljina, u kojoj ljudi i stoka žive na planinama izgrađenim od matičnih ploča, monitora i odbačenih tvrdih diskova, odsječena je od svih koristi koje pruža napredak tehnologije.

U svoje dvije serije „‘Gadawan Kura’ – ljudi hijene“ Hugo donosi portrete skupine zabavljača iz Nigerije koji putuju zemljom s tri hijene, dva pitona i četiri majmuna. Uz pomoć prijatelja iz Nigerije Hugo je pronašao ove zabavljače nedaleko glavnog grada Abuje. Oni nisu nužno kriminalci, već ih Hugo opisuje kao “putujuće izvođače… skupinu muškaraca, jednu djevojčicu, tri hijene, četiri majmuna i nekolicinu pitona” koji zarađuju za život svojim izvedbama i prodajom tradicionalnih biljnih lijekova. Hugo je putovao s njima nekoliko tjedana u razdoblju od dvije godine te ih pritom fotografirao s njihovim životinjama.

Pieter Hugo (rođen 1976. u Johannesburgu u Južnoafričkoj Republici) fotograf je koji živi u Cape Townu. Glavne muzejske samostalne izložbe imao je u Haškom muzeju fotografije, Musée de l’Elysée u Lausanneu, Ludwig muzeju u Budimpešti, Fotografiska u Stockholmu, MAXXI u Rimu te Institutu moderne umjetnosti u Brisbaneu i mnogim drugima. Sudjelovao je na brojnim grupnim izložbama, uključujući Tate Modern, The Folkwang Museum, Fundação Calouste Gulbenkian i São Paulo Bienal. Njegovi su radovi zastupljeni u prominentnim javnim i privatnim zbirkama, kao na primjer: Museum of Modern Art, V&A Museum, San Francisco Museum of Modern Art, Metropolitan Museum of Modern Art, J Paul Getty Museum, Walther Collection, Deutsche Börse Group, Folkwang Museum te Huis Marseille. Primio je Discovery nagradu na Rencontres d’Arles festivalu te KLM Paul Huf nagradu 2008. godine, The Seydou Keita nagradu na Rencontres de Bamako afričkom fotografskom bijenalu 2011. te je ušao u uži izbor za Deutsche Börse Photography Prize 2012.

Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Adobeovog Flash Playera.