Muzej suvremene umjetnosti Zagreb

Novosti

Izložba kinetičke i op-art umjetnosti u Sao Paulu

MSU sudjeluje s radovima Picelja, Richtera, Vasarelyja

U Sao Paulu se od 9. 8. do 28. 10. 2018. održava izložba "Druga strana Atlantika: kinetička i op-art umjetnost u istočnoj Europi i Latinskoj Americi do 1950-ih do 1970-ih" za koju su iz fundusa MSU-a posuđeni radovi Ivana Picelja, Vjenceslava Richtera i Victora Vasarelyja. Piceljevi plakati za Nove tendencije, jedan od najvažnijih međunarodnih umjetničkih pokreta druge polovice 20. stoljeća stalno iznova dobivaju priznanja na svjetskoj likovnoj sceni, kao i Richterovi vizualni eksperimenti – sistemske grafike.

Na izložbi je zastupljeno više od 40 umjetnika i umjetničkih skupina s više od stotinu radova u različitim medijima, uključujući i kinetičke skulpture, slike, skulpture, filmove i instalacije, zajedno s arhivskom građom. Kustosi izložbe su Marta Dziewańska, Dieter Roelstraete i Abigail Winograd. Prva izložba koja daje presjek kinetičke i op-art umjetnosti održana je u Muzeju moderne umjetnosti u Varšavi, druga u Muzeju suvremene umjetnosti u Moskvi, pa je Sao Paulo treće izdanje. Za tu je prigodu izložbi dodan brazilski kontekst, mjesni umjetnici i njihovi radovi.

Kako ističu kustosi, ti radovi nastali su iz konstruktivne i apstraktne umjetnosti i simboliziraju novu subjektivnost, znanstveni napredak i industrijski razvoj zajedno s utopijskom ulogom umjetnosti. Tako su umjetnici iz Varšave, Budimpešte, Zagreba, Bukurešta i Moskve, kao i oni iz Buenos Airesa, Caracasa, Rio de Janeira i Sao Paula stvarali novu umjetnost u sličnim društveno-ekonomskim i političkim okolnostima.

Da bi pokazali te sličnosti, kustosi su načinili cjeline u kojima miješaju umjetnike iz tih područja: Načini gledanja, Načini participiranja, Dinamika umjetničkog rada nasuprot dinamici okruženja, Utopije juga i istoka i Kolektivna postignuća. Stoga široka kritička perspektiva pokazuje da su radovi tih umjetnika, kao i mnogih drugih, podigli sudjelovanje publike na višu razinu, transformirajući načine na koje se umjetnost izlaže, intenzivirali osjetilno iskustvo umjetnosti, promovirali izravnu asocijaciju između umjetničkog djela i promatrača, nužno dvojstvo za definiranje same naravi umjetnosti.

Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Adobeovog Flash Playera.