Muzej suvremene umjetnosti Zagreb

Program

Ljeto u MSU 2019: umjetničke akcije i performansi

MSU, od 8.6. do 13.7. 2019.

Jedinstven multimedijski program i ove će godine uključivati umjetničke akcije i performanse domaćih umjetnica i umjetnika koji će se održavati u različitim prostorima MSU-a s početkom u 20.30 sati, vezujući se tako uz, te afirmirajući različite prostorne elemente zgrade Muzeja. Izbor autora/ica temeljen je kako na raznolikosti njihovih umjetničkih izričaja i medija koje prilikom stvaranja koriste (zvuk, slika, novi mediji, tijelo i pokret), tako i na uvrštavanju autorica i autora različitih dobnih skupina u program. Autori/ice koji će sudjelovati u programu umjetničkih akcija i performansa ove godine su: Nikolina Butorac, Luana Lojić, Tajči Čekada, Selma Banich, Vanesa Imrović i Damir Bartol Indoš.

8. lipnja 2019. u 20.30 sati
NIKOLINA BUTORAC: POJEDENI DOM
Performans je nastavak istraživanja rada (ne)vidljivi nomadi u kojem se umjetnica bavi pitanjem stanovanja kao radnje i stana kao fiktivnog objekta, kojega je velikom broju mladih ljudi u današnje vrijeme nemoguće priuštiti.

Nikolina Butorac (Zagreb, 1986.) diplomirala je 2012. na Odsjeku za animirani film i nove medije ALU u Zagrebu. Od 2007. sudjeluje na brojnim skupnim izložbama i festivalima, te u performativnim projektima i umjetničkim radionicama. 2014. Odlazi na rezidencijalan program u Finsku gdje radi participativnu instalaciju od ljekovitih biljaka u suradnji s učenicima šestog razreda osnovne škole u gradu Raumi. 2015. sudjeluje u umjetničkom laboratoriju u prirodi umjetničke udruge Tačka, BiH, u nacionalnom parku Kozara radi land art instalaciju Trenutak Sada. Autorica je brojnih performansa i instalacija u javnom prostoru. 2017. odlazi na rezidencijalni boravak u Portugal, s udrugom Cultivamos Cultura radi participativnu prostornu instalaciju: Kada si se zaljubila/zaljubio u znanje?
Vodi radionice eksperimentalnog videa i ekološko-kreativne radionice s djecom i mladima.
U svom radu najčešće koristi tijelo kao medij izvedbe koncepata i ideja, te istražuje mogućnosti interveniranja performansom, akcijama i instalacijama u javnom prostoru. Članica je HDLU-a.

15. lipnja 2019. u 20.30 sati
LUANA LOJIĆ: WHAT IS SOUND?

what is Sound? - pitanje je ukucano u Google tražilicu. Svaki je novi tab informacija koja može postati zvuk. Kakofonija pitanja postupno stvara internetsku kompoziciju s naumom shvaćanja same sebe na nama svakodnevan način: kuckanjem. Paralelno s googlanjem, streama se kompozicijski desktop kroz Facebook live, ispipavajući performativno-zvučni prostor interneta.

Luana Lojić (Pula, 1991.) diplomirala je na Odsjeku za animaciju i nove medije na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. Bavi se primijenjenom biofilijom. Od poezija za kamenje do živih instalacija, videa, filma, voice overa i live arta koji tematiziraju odnos čovjeka sa sustavima, percepcijama i materijalnosti koje ga okružuju, u svom radu nastoj shvatiti prirodne procese izvan i unutar pojma osjetila. Članica je sekcije za multimediju ULUPUH-a.

22. lipnja 2019. u 20.30 sati
TAJČI ČEKADA: LIQUID RULLET

Nakon radova Eko eko, ljudsko mlijeko i Veprica /Vepar /Veprovina, kojima direktno suprotstavlja organsko s etičkim, korištenjem ljudskog mlijeka za hranu ili izjednačavanjem ljudskog i životinjskog subjekta pri zajedničkom hranjenju, riječka umjetnica Tajči Čekada predstavlja novi performativni rad koji iznova širi okvire shvaćanja prirodnog i kulturnog kroz tijelo kao etički organizam. Liquid Rullet poziva publiku na konzumiranje proizvoda začinjenog ljudskom krvlju doniranom tijekom izvođenja performansa od strane suradnika s kojim publika ima mogućnost direktne komunikacije. Rad pritom otvara pitanja o hrani koja koristi krv ubijenih životinja za sastojak, naspram ponuđene delicije koja utilizira doniranu ljudsku krv. Ujedno i izaziva publiku na propitivanje svojih i kulturnih stereotipa o krvi, AIDS-u, kanibalizmu ili gurmanstvu. Performans, u tom smislu, postavlja u odnos tjelesnost eksponiranog subjekta s kulturnim i etičkim pretpostavkama ili predrasudama o istom.

Tajči Čekada djeluje na području kostimografije, dizajna i oblikovanja odjeće, performansa, fotografije i videa. U periodu od 2004. do 2013. aktivno sudjeluje u radu MMC-a i Galerije O.K. često u osmišljavanju zajedničkih projekata u suradnji s raznim umjetnicima, osobito na području performansa. Od početka rada redovno ostvaruje i razne angažirane, konceptualne “modne” kolekcije koje uglavnom predstavlja na ne konvencionalnim “modnim revijama” i lokacijama. Dizajnira kostime za brojne glazbene skupine, igrane filmove i razne predstave. U novije vrijeme ostvaruje niz fotografskih projekata premda je posljednjih godina performans odnosno video performans primarno područje njenog djelovanja. Izlagala na mnogim skupnim i samostalnim izložbama u zemlji i inozemstvu. Članica je HDLU-a.

29. lipnja 2019. u 20.30 sati
SELMA BANICH: NO LOVE FOR A NATION

Performansom NO LOVE FOR A NATION umjetnica će se obračunati sa samom sobom i s onima zbog koji si već dugo ponavlja: Izvedi to ili nastavi snositi posljedice. I pred publikom će dati riječ.

Danas, kada postajem neustrašiva,
Dajem časnu riječ da ću biti prkosna i odvažna.
I biti odana drugarica;
Da ću prozreti svakog tko
U ime nacije, države i teritorija
Mrzi, muči i zabranjuje.
Da neću šutjeti niti pognuti glavu ni pred kim.
Da ću bezobzira na posljedice,
Razvijati sestrinjstvo i slobodu izraza.
I braniti slobodarske ideje.

Izvolite prisustvovati.

Selma Banich izvedbena je umjetnica. Rođena u Jugoslaviji, živi u Zagrebu. Autorica je serije radova koje priprema samostalno i u suradnji s drugim umjetnicima, kustosima, grupama i inicijativama na Balkanu, u Europi i SAD-u. Stvara u mediju performansa, kroz akcije i intervencije u javnom prostoru te angažirane javne prakse u zajednicama. Kao koreografkinja radila je na brojnim plesnim, kazališnim i opernim produkcijama, a nastupa i na filmu. Umjetnički filmovi u kojima je angažirana prikazivani su na etabliranim festivalima i programima nezavisnog filma. Njezina umjetnička praksa utemeljena je u procesualnom, istraživačkom i aktivističkom radu, a politički nadahnuta anarhizmom i feminizmom.


6. srpnja 2019. u 20.30 sati
VANESA IMROVIĆ: SIMULTANEOUS METAMORPHOSIS

Umjetnica predočuje publici proces nastajanja likovnog rada simultanim plesanjem likovne inspiracije, faze i tijeka stvaranja. Plesno uranjanje u slikarstvo kroz ulogu slikarice u istraživalačkom promišljanju dovodi publiku u atmosferu crvenog, gdje se javlja slikarska faza prije konačnog završetka plesne likovnosti. Tempera je (inače slikarska tehnika) inicijalno sredstvo koje plesačica koristi za oblikovanje pokreta. Metamorfoze nastaju u impromptu interakciji izvođačice s papirom i bojom. Bijelo polje kao zadatak, čista ploha kao ishodište slike, slika kao posljedica pokreta vođenim effortima, slika kao novonastala reakcija na plesnu cjelinu. Cjelina od fragmenata emocionalnih žarišta.

Vanesa Imrović (1996.) samostalna je plesna umjetnica, članica hrvatskog društva profesionalnih baletnih umjetnika. Završila je Školu za klasični balet Ilirski trg i Školu primijenjene umjetnosti i dizajna, odsjek slikarski dizajn. U zagrebačkom HNK bila je angažirana kao članica ansambla u predstavama: Labuđe jezero, Orašar, Trnoružica, Romeo i Julija, Gisselle i Bayadera. Kao plesačica suvremenog plesa sudjelovala u multimedijalnim projektima Tijelo, Plesačica i Četiri elementa. Koreografirala je samostalni performans Honorarke. Bavi se koreografskim radom s djecom i mladima na cjelovečernjim predstavama Orašar, Coppelia te kraće koreografije; Pjesme iz hrvatske baštine. Koreografirala i nastupala u Black Swan is born, scena Travno, Black Swan, Nassim Nicholas Taleb, Galerija Zvonimir te Simultaneous metamorphosis, Galerija Zvonimir.


13. srpnja 2019. u 20.30 sati
DAMIR BARTOL INDOŠ: DOKTOR MISERABILIS

Doktor Miserabilis je post-lutkarska (šahtofonska) produkcija DB INDOŠ Kuće Ekstremnog muzičkog kazališta koje radi s tekstualnim elementima iz kazališta lutaka za odrasle zanemarene autorice Dunje Robić ispreplićući ih s primjerima iz suvremene tehnološke prakse vezane uz preobražaje inteligencije postavljajući pod-pitanje: Što da radimo s njihovim plavim mozgom? Mira Košutić je bila članica Družine mladih koju je osnovao u Zagrebu Vlado Habunek neposredno nakon svršetka Drugoga svjetskog rata. Radi se o dramskim tekstovima ili igrokazima nastalim iz stvarne scenske nužnosti. Tom do danas nepoznatom teatru bila je bliska groteska i apsurd. Za naš prvi rad u tetralogiji odabrali smo dramski tekst Dunje Robić za jednu lutku, lik Miserabilisa kojeg pokreću dva plava šahto-bota. Ovaj dramski materijal izvodimo animirajući posebno osmišljenu zvučnu, svjetlosnu i izvedbenu skulpturu (autorski rad DB Indoša): mobilni šahtofonski stroj-plavu lutku naseljenu Šaht-lutkarom i povezan sa šahtofonistima presvučenim gumiranom kostimografijom koji prepariraju složeni sistem opružne mreže i nadzornih kamera, akumulatorskih zumera pojavljujući se i nestajući otvaranjem i zatvaranjem raznovrsnih šaht-poklopaca. Robotiziranim izgledom i gestama, otkrivanjem skrivenih slika nadzornih kamera, prepariranim megafonskim glasovima i elektroničkim zvukovima zumera, proizvodeći zumofonije postižemo efekt postojanja preobražene umjetne inteligencije smještene na sceni post-metal kabarea koji u međučinovima prekida radnju tekstualnim i instrumentalnim petljama rekreirajući šlager autorice Alke Ruben (Tata, kupi mi auto) u formi beskonačnog željeznog jazz songa.

Post scriptum / Catherine Malabou iz Preobražaj inteligencije
Ali između biološkog i simboličkog života, gdje da smjestimo artificijelni život? Da li je on uljez, ono što ostaje neznano i heterogeno i postoji samo kao njihov prijeteći dvojnik? Ovo nas navodi na da se zapitamo da li se put koji vodi od pitanja Što da radimo sa našim mozgom ? do pitanja Što da radimo sa njihovim plavim mozgom? svodi na konstataciju o lišavanju ( prijelaz sa "naš" na "njihov" života ) ili ipak rezultira otkrićem novog oblika hibridizacije između živog bića i stroja. Da li dovodi do novog identiteta koji ne bi bio ni naš ni njihov.

DB Indoš Kuća ekstremnog muzičkog kazališta
Doktor Miserabilis, prema motivima Dunje Robić
Preobražaj Inteligencije prema radu Catherine Malabou
Autorski koncept, režija i dramaturgija: Damir Bartol Indoš & Tanja Vrvilo
Izvođački tim: Damir Bartol, Tanja Vrvilo
Glazba: Damir Prica Kafka - sax, preparirani klavir, Dina Puhovski - glas

Ulaznice za manifestaciju Ljeto u MSU 2019 možete kupiti putem sustava EVENTIM i na recepciji MSU-a od utorka do nedjelje od 11 do 18 sati i subotom od 11 do 20 sati. Broj ulaznica je ograničen, a cijena za svaki pojedinačni koncert plus još 4 dodatna popratna programa je i dalje nevjerojatnih 85 kn! Cijena ulaznica za koncert LAIBACHA je 120 kn, a na dan koncerta 150 kn.


Urednik programa: Branko Kostelnik, autor koncepta Ljeto u MSU, producent i voditelj Odjela za programsko-izložbenu djelatnost MSU-a
Autorica umjetničkih akcija i performansa: Ana Škegro
Kustosica izložbe Mirjane Vodopije: Martina Munivrana
Urednik programa književnih tribina: Luka Ostojić
Izbor filmova Best of Metropolis: Zlatko Vidačković
Asistenti producenta: Miranda Herceg i Orjen Ridanović

Projekt su podržali: Grad Zagreb, Ministarstvo kulture RH, Turistička zajednica Grada Zagreba, Hrvatsko društvo skladatelja i Eventim.hr
Sponzori projekta: Adriatic osiguranje, Radenska, K PIVOVARI d.o.o.
Medijski pokrovitelji: Radio 101, Jutarnji list, RTL, CMC TV, Tportal, Mixer.hr, Muzika.hr i PRiredba

Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Adobeovog Flash Playera.