antisezona 25 - blok 3: prijeđi rijeku reci ne

 

antisezona 25 - blok 3: prijeđi rijeku reci ne

26.06.2025 - 28.06.2025 / MSU

* Zbog ozljede izvođačice otkazuje se predstava Ova: Tristitia, koja je trebala biti na programu Antisezone u četvrtak u 20 sati u Gorgoni.* 

Lipanjski blok donosi niz umjetničkih radova koji se kreću uzvodno – protiv struje očekivanja, reprezentacije i linearnosti. U središtu tog kretanja nisu odgovori, već trenuci pomaka: između disciplina, između konsenzusa, između pogleda i šutnje, između površine i onoga što izmiče oku. Umjetničke geste talože se kao slojevi i presjeci – po tijelu, prostoru, jeziku. Kao da izvodimo arheologiju svakodnevice, sondiramo tlo koje titra osjećajima, mitovima, neizgovorenim iskustvima. Zemlja nije kulisa – ona je živo biće, terra viva, koja diše s nama i kroz nas. Od feminističkog čitanja nade u devastaciji (Društvo 11 lisica), preko plesa koji tuguje, a istovremeno slavi (OVA: Tristitia), do koreografije koja sadrži višestruke nesvrstanosti – političke, poetske, plesačke (Kao što su rime s ne) – radovi se nižu poput fragmenata jedne slojevite, zajedničke rečenice. U njenom trajanju pojavljuje se i tih, ali uporan zapis s margine – prisutnost koja ne traži odobrenje (Neautorizirani arhiv). Tijelo se raslojava kroz tehnologiju i nemogućnost (Alkemijska zvijer), dok čuvamo prostor za usporavanje, otvarajući vrijeme za razmjenu bez unaprijed zadanog cilja (Hangover Session). Na kraju, pozvani smo da stanemo, slušamo, i čitamo krajolik – kao da je knjiga, kao da je šapat tla koji pamti više nego što možemo izreći (cracks in landscape).

 

Pozivamo vas da prijeđete – ne kako biste stigli negdje, već kako biste ostali dulje. U pokretima što se nepremijetno šire poput godova.

U toj tišini odzvanja “ne” – kao svjesni čin, kao zajedničko disanje.

Prijeđi rijeku – i reci ga.

 

PROGRAM U MSU

/////// 26. lipnja 2025. četvrtak ///////

16:00 | MSU plato

NEAUTORIZIRANO

Kolektiv Federacija

Gostovanje u sklopu programa Objekt, nadvija se

 

20:00 | MSU Gorgona  *Zbog ozljede izvođačice otkazuje se predstava.*

OVA: TRISTITIA

Anika Cetina i Valentina Miloš

Gostovanje

 

/////// 27. lipnja 2025. petak  ///////

19:00 | MSU Gorgona

KAO ŠTO SU RIME S NE

Dražen Dragojević, Ana Dubljević, Viktorija Ilioska i Sonja Pregrad

Repriza

 

///////  28. lipnja 2025. subota  ///////

18:30 | MSU Školica

KROZ KOREOGRAFIJU I ZVUK: KRITIČKA PRAKSA PROSTORNOG MIŠLJENJA

dr. sc. Anamarija Batista i dr. sc. Marjana Krajač  

Istraživačko izlaganje i razgovor u sklopu programa ASZ X-tenzija i Objekt, nadvija se

 

20:00 | MSU Gorgona

ALKEMIJSKA ZVIJER

Sindri Uču

Repriza

 

 

Programi na ostalim lokacijama

 

/////// 11. lipnja 2025. srijeda ///////

17:30 | Botanički vrt

DRUŠTVO 11 LISICA

Nina Gojić i Tea Kantoci

Čitalačko-gledateljski klub u sklopu programa ASZ X-tenzija

 

 

///////  1. srpanj 2025. utorak  ///////

20:00 | TALA PLE(j)S

CRACKS IN LANDSCAPE

Claudia Bosse

Gostovanje u sklopu programa ANTISEZONA.MEĐUNARODNA

 

//////////////////////////////////////////

 

VIŠE O PROGRAMU

 

NEAUTORIZIRANO // Kolektiv Federacija
intervencija i instalacija

Nije važno samo ono što vidite, već i kako gledate ono što vidite.

Neautorizirano nastaje iz slučajnosti – situacija koje nude prostor za kadriranje, komunikaciju, interpretaciju i izmjenu uloga. Jednom ste promatrač, drugi put središnja figura, treći put (ključni) suigrač ili prolaznik. Uloge se izmjenjuju i nadovezuju; možete ih nositi istovremeno, svjesno ili nesvjesno.

Ovaj rad otvara prostor prelaska između uloga izvođača, fotografa, pisca i dizajnera, čineći vidljivom njihovu slojevitost kroz ples, fotografiju, tekst i instalaciju. Kada nestanemo iz prostora, ostaju bilješke, dojmovi i poruke – kao tragovi nečega što se već dogodilo, i prije nego što ste saznali da jest.

U toj slojevitosti pogleda i sudioništva, autorstvo se fragmentira – postaje neautorizirano.

Neautorizirano je istovremeno proces i proizvod, izraz i istraživanje. Kroz različite medije – ples, fotografiju, pisanje, tisak – rad otvara mogućnost korisniku-kreatoru da upozna prirodu svakog medija, njihovu međuovisnost i načine na koje transformiraju događaj i poruku.

Autori i izvođači: Kolektiv Federacija (Andreja Rauch Podrzavnik, Snježana Premuš, Gregor Kamnikar)
Fotografi i izvođači: x
Produkcija: Federacija
Koprodukcija: Objekt plesa
Uz podršku: Ministarstva kulture Republike Slovenije

 

OVA: TRISTITIA // Anika Cetina i Valentina Miloš

Ova: Tristitia drugi je dio trilogije plesnih predstava Ova kojom se Valentina i Anika bave temom uprizorenja pitanja vezanih za ideju života i smrti unutar kazališnog nasljeđa.

Ova: Tristitia je plesna predstava kojom umjetnice razmatraju temu slavljenja i žalovanja u odnosu na poimanje ideje života i smrti te istovremeno sagledavaju kako se sentimenti radosti i tuge zrcale i u našim svakodnevnim životima. Autorice u ovom radu zanima pristupiti toj temi kroz njen potencijal za kontemplativnost i ambivalentnost.

ali, stvarno, život je sladak

ja sam im pjesma.

Autorstvo i izvedba: Valentina Miloš i Anika Cetina

Oblikovanje svjetla: Saša Fistrić

Produkcija: Umjetnička organizacija ova

U partnerstvu: Savez udruga Molekula i Plesni centar TALA, 2024.

Reprizne izvedbe ostvaruju se uz financijsku podršku Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske i Gradskog ureda za kulturu i civilno društvo Grada Zagreba. Rad Umjetničke organizacije ova podržan je Zakladom Kultura nova.

 

KAO ŠTO SU RIME S NE  // Dražen Dragojević, Ana Dubljević, Viktorija Ilioska i Sonja Pregrad

 

Kao što su rime s ne kroz formu predstave-eseja istražuje izvedbe nesvrstanosti i nesvrstane koreografije. Ana Dubljević (Srbija), Viktorija Ilioska (Makedonija), Dražen Dragojević (Slovenija) i Sonja Pregrad (Hrvatska), okupljeni su posljednje dvije godine u modularnom koreografsko-istraživačkom projektu NAM ChoreoLab koji se bavi povijesnim i osobnim nasljeđima Pokreta nesvrstanih. Ovom prilikom u prostoru dvorane Gorgona aktiviraju spekulativni stih, spektralni video, razglobljeni ples, koreografirani razgovor, dispozitiv sabiranja i arhivu gesti za budućnost.

 

Dramaturgija: Ivana Ivković
Video i vizuali: Thilo Garus
Kostimi: Tea Kantoci
Zvuk: Jasmin Mahmić
Produkcija: Objekt plesa
Asistentica produkcije: Ivana Korpar
Koproducenti: Muzej suvremene umjetnosti Zagreb, ANTISEZONA, Centar za urbanu kulturu Kino Šiška, Nomad Dance Academy Slovenija, Lokomotiva – Centar za novu inicijativu u umjetnosti i kulturi
Rezidencijalna podrška: Plesni centar TALA / TALA PLE(j)S, Multimedijalni institut – MaMa, Centar za kulturu na Peščenici KNAP

 

Realizirano uz financijsku potporu Grada Zagreba, Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske, Ministarstva kulture Republike Sjeverne Makedonije, Stanice Servisa za suvremeni ples kroz projekt Dance On, Pass On, Dream On i Nomad Dance Academy Slovenije kroz projekt (Non)Aligned Movements, oba financirana kroz program Europske unije Kreativna Europa.

 

Zahvaljujemo Nomad Dance Academy i projektu (Non)Aligned Movements, Stanici Servisu za suvremeni ples i festivalu Kondenz, Tanzfabrik Berlin i programu Ljetne škole To Keep In Touch…, 35. Grafičkom bienalu Ljubljana, Vierte Welt i Partizanskom festivalu, te Zavodu Melara za potporu u razvoju ovog projekta u protekle dvije godine.

 

KROZ KOREOGRAFIJU I ZVUK: KRITIČKA PRAKSA PROSTORNOG MIŠLJENJA // Istraživačko izlaganje i razgovor: dr. sc. Anamarija Batista i dr. sc. Marjana Krajač  

Dr. sc. Anamarija Batista

Arhitekt(ica) kao dizajner(ica) instrumenata: poimanje zvuka kao varijacije

Kao prolazan događaj, zvuk je lakše razumjeti kao proces i tijek nego kao samostalnu cjelinu. Zvuk je indeksikalne naravi i teže ga je prevesti u diskretne simbole nego u ikonički svijet slike. No, je li to zbog mnoštva nijansi zvuka koje se događaju ili izmjenjuju u kratkim vremenskim intervalima, kao i zbog mnoštva zvučnih preklapanja, ili zbog manjka angažmana, a time i manjka prakse s auditivnim prostorom u području dizajna? Arhitektonska rješenja često naglašavaju ideju funkcije, a aktivnosti u prostoru uglavnom se promišljaju u smislu svrhe. Fiksacija na komercijalnu upotrebu prostora dodatno pogoršava ovaj problem. Ali, možemo li zamisliti arhitekte kao dizajnere instrumenata?

Ta nova uloga u planiranju zahtijevala bi proširenu estetsku i materijalnu organizaciju forme u arhitektonskom razmišljanju, kao i nove ideje, koncepte i pristupe. Forma ili materijal morali bi se birati i procjenjivati i prema kriterijima njihove akustične dimenzije. Pitanje proširenja vizualno fokusiranog koncepta prostora i načina njegove uporabe na druge osjetilne dimenzije, poput akustične, uključuje preispitivanje vizualno dominantnih pristupa i traženje formi koje omogućuju reprezentaciju zvuka. A tijelo koje ulazi u prostor i djeluje u njemu, bilo kolektivno ili individualno, treba integrirati u planiranje kao maštoviti aspekt arhitektonskog i urbanog prostora. Naposljetku, potraga za preklapanjima i razvojem treba se shvatiti i kao potraga za zvučnim varijacijama, intenzitetima i atmosferama.

Dr. sc. Marjana Krajač

Konfigurirano kroz konkretni prostor: koreografske strukture koje proizlaze iz stvarnog prostora

Polazeći od pretpostavke da je prostor aktivni sudionik u oblikovanju koreografije, ovo istraživanje propituje načine na koje materijalne i funkcionalne značajke konkretnog prostora ulaze u samu koreografsku strukturu. Središnje mjesto u istraživanju zauzima koncept koreografiranja s prostorom – metodološki okvir unutar kojeg se pokret razvija u izravnom dijalogu s prostornim kontekstom. Kretanje proizlazi iz perceptivne i kinestetičke interakcije tijela sa specifičnim prostornim uvjetima: prostor postaje autorski element koreografskog procesa te dramaturški, ritmički i kompozicijski impuls izvedbe. Istraživanje stoga predlaže koreografiju kao kritičku praksu prostornog mišljenja, otvarajući prostor za interdisciplinarni dijalog između izvedbenih umjetnosti, arhitekture i teorije prostora.

 

Prezentacija će prokomentirati nekoliko primjera nastalih u dijalogu s prostornim konfiguracijama, analizirajući načine na koje prostor generira izvedbenu strukturu. Koreografski materijali izravno proizlaze iz odnosa prema gradskoj urbanoj strukturi Zagreba, arhitektonskoj slojevitosti te povijesno-političkoj uvjetovanosti prostora. Grad se promatra kao pejzaž kontinuiranih transformacija – između planskog i stihijskog, monumentalnog i rubnog – a koreografija kao alat čitanja, mapiranja i prevođenja kompleksnih prostornih narativa promatranih kroz vrijeme. Utoliko istraživanje predlaže okvir za specifična znanja koji obuhvaća i povijest koreografije i povijest arhitekture u gradu.

 

 

ALKEMIJSKA ZVIJER // Sindri Uču

 

Alkemijska zvijer je intelektualno stremljenje za rješenjem koje trajno uklanja vlastiti najveći problem. Ona je, također, zanos koji ne možeš osjetiti, jer je referentna točka doživljavanja takvog iskustva toliko daleka ili toliko nedoživljena, da se u materijalnoj sferi ponaša isto poput nečega što je nemoguće. Ona je zvijer koja se bori za život i niz eksperimenata koji bježe iz bočica i nestaju u zrak. Naposljetku, ona je niz rasprava na internetu i “fail state” rezultat izvučen iz video igre i utjelovljen na sceni.

Kao izvedba, Alkemijska zvijer je niz elemenata koji istražuju pokret informiran digitalnim tehnologijama i iskustvima koje one omogućuju.

Autorstvo, izvedba, tehnika: Sindri Uču

Foto: Nina Đurđević

Hvala: Plesni centar TALA, Iva Nerina Sibila

Financijska potpora: Ministarstvo kulture i medija RH, Grad Zagreb

 

 

DRUŠTVO 11 LISICA //  Nina Gojić i Tea Kantoci

D11L je redovni mjesečni program na kojem se gledaju predstave i filmovi te čita odabrana žanrovski raznolika literatura koja se kreće kroz interes za feminizam, kvir teoriju, dekolonijalne perspektive, izvedbene umjetnosti, igru, jezik, kritičku ekologiju, onostrano i magično. Ovim susretima otvaramo prostor za razmjenu mišljenja, zajedničko promišljanje i dublje razumijevanje složenih tema kroz kolektivno gledanje, čitanje i razgovor. Na četvrtom susretu čitamo knjigu Radical Hope: Ethics in the Face of Cultural Devastation filozofa Jonathana Leara.

Voditeljice kluba su Nina Gojić i Tea Kantoci.

 

 

 

PUKOTINE U KRAJOLIKU // Claudia Bosse

Pukotine u krajoliku – izvedbena pjesma

Claudia Bosse i Latex Skins, Salt, Günther Auer i njegovi zvuci, Earth, Woodsticks, Clay i drugi

naš planet prekrivaju ranjeni krajolici, krajolici koji otkrivaju znakove utjecaja njihovih ljudi, ratova, klimatskih promjena, crpljenja materijala, ili čak pristupa energijama za koje mi ljudi smatramo da nam trebaju da bismo preživjeli. Ljudi kopaju unutar zemlje i mijenjaju njezino kretanje, rujući u njezinim slojevima. Ranjeni krajolici u sebi čuvaju duhove, duhove koji udišu u krajolik, u vrijeme, i otkrivaju svoje tragove.

Krajolici nastanjeni duhovima

Krajolici koji pružaju utočište mrtvima

Krajolici koji čuvaju znakove nuklearnog uništenja

Urušeni tuneli ili ranjeni krajolici

Njihov supstrat i njihova umnažanja

Čitajući u krajolicima

Čitajući u hibridnim krajolicima

Čitajući u okolišu

Slušajući tijelom i čulima

Je li to proročanstvo ili roman

Je li to novela ili epski roman

Je li tiho

To je materijalizirana prošlost i budućnost

Koračamo u budućnost popločanu živom tvari

Koračamo po uspavanom sjemenu

Pukotine u krajoliku dio su izvedbenog serijala ukletih krajolika.

U središtu ukletih krajolika su vulkani, otvoreni rudnici, rudnici kao ugroženi krajolici i njihovi mitovi, priče i iskustva. Ukleti krajolici žele upoznati te krajolike, iskusiti ih, razumjeti materijal, promjene, spojeve, povijesti i mitove različitih terena i pretočiti ih u koreografski izvedbeni rad ili format instalacije.

 

//////////////////////////////////////////

 

ULAZNICE

Ulaznice za izvedbe mogu kupiti na blagajni Muzeja.

Jedna predstava – 8 eura

Studenti, učenici plesnih škola, umirovljenici i nezaposleni – 5 eura

Osobe s invaliditetom i osoba u pratnji – besplatno

Studenti ADU – besplatno

Izvedba “Neautorizirano” – besplatno

Kroz koreografiju i zvuk: kritička praksa prostornog mišljenja – besplatno

*Predstava KAO ŠTO SU RIME S NE održava se u sklopu programa Ljeto u MSU.

Posjetitelji s kupljenom ulaznicom za Ljeto u MSU trebaju se javiti na blagajnu MSU-a najkasnije 30 minuta prije početka predstave (do 19:00 sati) kako bi preuzeli svoju posebnu ulaznicu za predstavu.

 

Ulaznice za izvedbe u TALA PLE(j)S-u mogu se kupiti 30 minuta prije predstave na blagajni TALA PLE(j)S-a

Jedna predstava – 10 eura

Članovi UPUH-a i PULS-a - 7 eura

Studenti, učenici plesnih škola, umirovljenici i nezaposleni – 5 eura

Osobe s invaliditetom i osoba u pratnji – besplatno

Studenti Odsjeka plesa pri ADU – besplatno

 

//////////////////////////////////////////

 

Program je financiran sredstvima Gradskog ureda za kulturu, međugradsku i međunarodnu suradnju i civilno društvo, Ministarstva kulture i medija RH, Zaklade Kultura nova te je dio NAM i LLB3 EU projekata.

Kuratorski i produkcijski tim Antisezone: Tea Kantoci,  Silvia Marchig (Kik Melone), Sonja Pregrad (Objekt plesa), Iva Nerina Sibila (Divert), Sindri Uču

Produkcija programa Antisezone u MSU:

Odjel za programsko-izložbenu djelatnost, Branko Kostelnik, voditelj Odjela, Miranda Herceg, voditeljica programa multimedijske dvorane.

 

//////////////////////////////////////////

 

Dizajn: Niko Mihaljević

 

 

 

Cross the river say no

 

The June block brings a number of artistic performances that move upstream – against the current of expectations, representation and linearity. Amidst that movement are not answers, but moments of shift: between disciplines, between consensus, between the look and silence, between the surface and that which the eyes cannot see. Artistic gestures settle as layers and sections – on body, space, language. As if we were performing an archaeology of everyday practices, sounding the soil that vibrates with emotions, myths, unspoken experiences. Earth is not a scenery – she is a living being, terra viva, which breathes with us and through us.

From the feminist reading of hope in devastation (The 11 Foxes Society), over dance that mourns but still celebrates (OVA: Tristitia), to the choreography that contains multiple non-alignments – political, poetic, dance-related (SUCH AS RHYMES WITH NON) – performances catenate as fragments of a layered, mutual sentence. In its duration emerges a quiet, but persevering record from the margin – a presence that does not seek permission (Unauthorized). The body layers through technology and impossibility (Alchemical Beast), while we are saving space for slowing down, opening time for an exchange without a set target (Hangover Session). Finally, we are invited to stop, listen, and read the landscape – as if it was a book, as if it was a whisper of the soil that remembers more than we can say (cracks in landscape).

We invite you to cross – not to get somewhere, but to stay longer. In movements that inconspicuously spread like tree rings.

In that silence a “no” echoes – as a conscious act, as joint breathing.

Cross the river – and say it.

 

PROGRAMME

 

/////// 26 June 2025, Thursday ///////

16:00 | MSU plateau

UNAUTHORISED

Collective Federacija

Guest-performance within the Object programme, arches over

 

20:00 | MSU Gorgona

OVA: TRISTITIA

Anika Cetina and Valentina Miloš

Guest performance

 

/////// 27 June 2025, Friday ///////

19:00 | MSU Gorgona

SUCH AS RHYMES WITH NON
Dražen Dragojević, Ana Dubljević, Viktorija Ilioska and Sonja Pregrad

Replay

 

/////// 28 June 2025, Saturday ///////

18:30 | MSU

THROUGH CHOREOGRAPHY AND SOUND: A CRITICAL PRACTICE OF SPATIAL THINKING

Research talk with Anamarija Batista, Ph.D. and Marjana Krajač, Ph.D.

 

Hangover session within the ASZ X-tension and Object programmes, arches over

 

20:00 | MSU GORGONA

ALCHEMICAL BEAST
Sindri Uču

Replay

 

_________________

 

/////// 11 June 2025, Wednesday ///////

17:30 | Botanical Gardens

THE 11 FOXES SOCIETY
Nina Gojić and Tea Kantoci

Reading-viewing club within the ASZ X-tensions programme

 

/////// 1 July 2025, Tuesday ///////

20:00 | TALA PLE(j)S

CRACKS IN LANDSCAPE

Claudia Bosse

Guest-performance within the ANTISEZONA.INTERNATIONAL programme

 

//////////////////////////////////////////

 

MORE ABOUT THE PROGRAMME

 

UNAUTHORISED //Collective Federacija
intervention and installation

It’s not only about what you see – it’s about how you look at what you see.

Unauthorized emerges from coincidence – from situations that create a space for framing, communication, interpretation, and role exchange. At one moment, you're the observer; the next, a central figure; then a (crucial) collaborator or a passerby. Roles shift and intertwine – you may hold several at once, consciously or not.

This work opens a space for transition between the roles of performer, photographer, writer, and designer, making their layered interplay visible through dance, photography, text, and installation. When we leave the space, what remains are notes, impressions, and messages – traces of something that already happened, even before you knew it did.

In this layering of perspectives and participation, authorship fragments – it becomes unauthorized.

Unauthorized is both process and product, expression and research. Through multiple media – dance, photography, writing, print – it offers the user-creator a chance to explore the nature of each form, their interdependencies, and the ways they transform an event and its message.

Authors and performers: Kolektiv Federacija (Andreja Rauch Podrzavnik, Snježana Premuš, Gregor Kamnikar)
Photographers and performers:
Production: Federacija
Co-production: Objekt plesa
With the support of: Ministry of Culture of the Republic of Slovenia

 

OVA: TRISTITIA // Anika Cetina and Valentina Miloš

Ova: Tristitia is the second part of the trilogy of Ova dance performances through which Valentina and Anika deal with the topic of staging the issues related to the idea of life and death within the theatrical heritage.

Ova: Tristitia is a dance performance through which the artists examine the theme of celebrating and grieving in relation to how the idea of life and death is conceived of and simultaneously analyse how the sentiments of joy and sorrow are mirrored in our daily lives. The authors in this performance are interested in approaching this theme through its potential for contemplativeness and ambivalence.

but, really, life is sweet

I am their song

 

Authorship and performance: Valentina Miloš and Anika Cetina

Lighting design: Saša Fistrić

Production: ova artistic organisation

In partnership with: Union of associations Molekula and TALA Dance Centre, 2024.

Replay performances are realised with financial support of the Ministry of Culture and Media of the Republic of Croatia and the City of Zagreb Department of Culture and Civil Society. The activities of ova artistic organisation have been supported by Kultura nova Foundation.

 

SUCH AS RHYMES WITH NON // Dražen Dragojević, Ana Dubljević, Viktorija Ilioska and Sonja Pregrad

Such as Rhymes with Non, through the form of a performance essay, explores stagings of non-alignment and non-aligned choreography. Ana Dubljević (Serbia), Viktorija Ilioska (Macedonia), Dražen Dragojević (Slovenia) and Sonja Pregrad (Croatia) have been gathered for the last two years in the modular choreography research project NAM ChoreoLab, which deals with the historical and personal lineages of the Non-Aligned Movement. On this occasion, in the space of Gorgona, they activate speculative verse, spectral video, disjointed dance, choreographed conversation, dispositif of assembling, and an archive of gestures for the future.

 

 

 

Dramaturgy: Ivana Ivković

Video and visuals: Thilo Garus

Costumes: Tea Kantoci

Sound: Jasmin Mahmić

Light: TBC

Production: Objekt plesa / Object of dance

Assistant producer: Ivana Korpar

 

Coproduction: Museum of Contemporary Art Zagreb, Antisezona 2, Centre for Urban Culture Kino Šiška, Nomad Dance Academy Sloveni, Lokomotiva – Centre for New Initiative in Arts and Culture Skopje

Residential support: Dance center TALA / TALA PLE(j), Multimedia Institute - MaMa, Center for Culture at Peščenica KNAP

Realized with the financial support by the City of Zagreb, the Ministry of Culture and Media of the Republic of Croatia, the Ministry of Culture of the Republic of North Macedonia, Station Service for Contemporary Dance as part of the project Dance On, Pass On, Dream On, and Nomad Dance Academy Slovenia as part of the project (Non)Aligned Movements, both funded by the Creative Europe programme of the European Union.

We thank Nomad Dance Academy and the project (Non)Aligned Movements, Station Service for Contemporary Dance and Kondenz Festival, Tanzfabrik Berlin and the Summer School programme To Keep In Touch…, 35th Ljubljana Biennale of Graphic Arts, Vierte Welt and Partisan Festival, and Zavod Melara for the support in the development of this project in the past two years.

 

THROUGH CHOREOGRAPHY AND SOUND: A CRITICAL PRACTICE OF SPATIAL THINKING // Research talk with Anamarija Batista, Ph.D. and Marjana Krajač, Ph.D.

 

Anamarija Batista, Ph.D.

Architect as an Instrument Designer: Conceiving Sound as Variation

 

As an ephemeral event, sound is easier to understand as a process and a progression than as a self-contained unit. Sound is indexical and more difficult to translate into discrete symbols than the iconic world of the image. But is this due to a multitude of gradual gradations of the sonic, which occur or alternate in short time intervals, as well as the multitude of sonic overlaps, or the lack of engagement and thus the lack of practice with auditory space in the field of design? Architectural designs often emphasise the idea of function, and actions in the space are primarily thought of in terms of the purpose-oriented usage of it. The fixation on the commercial utilization of spaces exacerbates this problem. But could we imagine architects understanding themselves as instrument designers?

 

This new role within planning would require an expanded aesthetic and material organisation of form in architectural thinking as well as new ideas, concepts, and approaches. A form or a material would also have to be selected and evaluated according to the criteria of its acoustic dimension. The question of expanding the visually focused concept of space and its usage practices to include other sensory dimensions, such as the acoustic dimension, involves questioning visually dominated approaches and seeking forms that enable the representation of sound. It also means that the body entering the space and acting within it, whether collectively or individually, needs to be included in the planning as an imaginative aspect of architectural and urban space. The search for overlaps, boundaries, and unfolding is also to be understood as a search for sound variations, intensities, and atmospheres.

 

Marjana Krajač, Ph.D.

Configured Through Concrete Space: Choreographic Structures and the Real Space

 

This research examines the material aspects that mobilize the choreographic structure, while centering space as an active participant in shaping choreography. At the heart of the investigation is the concept of choreographing with space—a methodological framework in which movement is developed through direct dialogue with spatial context. Movement emerges from the perceptual and kinesthetic interaction of the body with specific spatial conditions; space becomes a co-authoring element in the choreographic process, serving as a dramaturgical, rhythmic, and compositional impulse in performance. I will examine several choreographic examples developed with material spatial configurations, analyzing how space generates performative structures.

 

This research proposes choreography as a critical practice of spatial thinking, opening a space for interdisciplinary dialogue between performing arts, architecture, and spatial theory. The choreographic materials stem from an engagement with the urban structure of the city of Zagreb, its architectural layers, and the historical and political conditions that shape its spaces. The city is approached as a space of continuous transformation—between the planned and the spontaneous, the monumental and the marginal—while choreography is mobilized as a tool for reading, mapping, and translating complex spatial narratives across time. In this sense, the research proposes a framework for situated knowledge that encompasses both the history of choreography and the history of architecture.

 

THE 11 FOXES SOCIETY // Nina Gojić and Tea Kantoci

T11FS is a regular monthly programme that includes viewing shows and films and reading selected genre-varied literature that moves through the interest in feminism, queer theory, decolonial perspectives, performative arts, play, language, critical ecology, the transcendent and magical. With these meetings we open space for an exchange of opinions, collective thinking and deeper understanding of complex topics through collective watching, reading, and discussion. In the fourth meeting we read the book Radical Hope: Ethics in the Face of Cultural Devastation by the philosopher Jonathan Lear.

Nina Gojić and Tea Kantoci are Club leaders.

 

 

CRACKS IN LANDSCAPE // Claudia Bosse

 

cracks in landscape - a performative poem

Claudia Bosse with Latex Skins, Salt, Günther Auer and his sounds, Earth, Woodsticks, Clay and others

our planet is covered with wounded landscapes, landscapes that reveal the signs of their human impacts, wars, climatic changes, extraction of materials, or even access to the energies we humans believe we need to survive. people dig into and alter the movements of the earth, burrowing into its layers. wounded landscapes house spirits within them, spirits that breathe into the landscape, into time, and show their traces.

landscapes inhabited by ghosts

landscapes that harbour the dead

landscapes that harbour signs of nuclear devastation

collapsed tunnels or wounded landscapes

their substrate and their proliferations

Reading in landscapes

reading in hybrid landscapes

reading in the environment

Listening with the body and its senses

Is it an oracle or a novel

Is it a short story or an epic novel

Is it silent

It is materialized past and future

We step on futures paved with the living matter

We step on sleeping seeds

cracks in landscape  is part of the performative series haunted landscapes.

at the centre of haunted landscape/s are volcanoes, open-cast mines, mines as endangered landscapes and their myths, stories or experiences. haunted landscape/s wants to encounter these landscapes, experience them, understand the material, changes, connections, histories and myths of different terrains and translate them into choreographic performative work or installative formats.

 

 

 

//////////////////////////////////////////

TICKETS

Tickets for the performance can be bought at the Museum ticket office.

Single show – 8 EUR

Students, dance school students, retired and unemployed citizens – 5 EUR

Disabled persons with one accompanying person – free

ADU students – free

Unauthorized – free

Through Choreography and Sound: A Critical Practice of Spatial Thinking – free

*The performance SUCH AS RHYMES WITH NON is held as part of the Summer at MSU program. Visitors with a purchased ticket for Summer at MSU should report to the MSU box office no later than 30 minutes before the start of the performance (by 7:00 PM) to collect their special ticket for the performance.

______________

Tickets can be bought 30 minutes ahead of the show at TALA PLE(j)S ticket office

Single show – 10 EUR

Croatian Dancers Association and Professional Dancers Association members - 7 EUR

Students, dance school students, retired and unemployed citizens – 5 EUR

Disabled persons with one accompanying person – free

The Academy Dance Department students – free

 

//////////////////////////////////////////

 

The programme has been financially supported by the City of Zagreb Department of Culture, Intermunicipal and International Collaboration and Civil Society, the Ministry of Culture and Media of the Republic of Croatia, the Kultura Nova Foundation, and it is part of NAM and LLB3 EU projects.

Curation and production team of Antisezona: Tea Kantoci, Silvia Marchig (Kik Melone), Sonja Pregrad (Objekt plesa), Iva Nerina Sibila (Divert), Sindri Uču

Antisezona programme production in the Contemporary Art Museum:

Department of Programme-Exhibition Activities, Branko Kostelnik, Head of Department, Miranda Herceg, Head of Multimedia Hall Programme.

 

//////////////////////////////////////////

 

Design: Niko Mihaljević