Antisezona 21 – Blok 2 / Satelitske sesije

 

Antisezona 21 – Blok 2 / Satelitske sesije

23.05.2021 - 25.05.2021 / MSU

Antisezona je kontinuirani program koji u MSU dovodi aktualna strujanja na hrvatskoj i međunarodnoj suvremenoj plesnoj sceni. Suradnički ga vode plesne umjetnice Silvia Marchig, Sonja Pregrad i Iva Nerina Sibila u suradnji s Muzejom suvremene umjetnosti Zagreb. 

Blok započinjemo satelitima na „domaćem terenu“, u izložbenom prostoru Muzeja suvremene umjetnosti: premijera Fantastične vrste Ane Kreitmeyer i Studija za suvremeni ples. U sklopu ANTISEZONE Xtenzija, Sonja Pregrad i DISKOlektiv facilitiraju laboratorij koji je dio njihovog istraživanja Arhiv kao senzualni/iskustveni objekt, a Kik Melone prikazuje film Amoroso iz 2014. autora pavleheidler, Sabine Mikelić, Sonje Pregrad i Silvije Marchig. Ovaj dio bloka zaokružuje ANTISEZONINA Hangover sesija: razgovor s publikom, uz moderatoricu, dugogodišnju suradnicu autorice Ane Kreitmeyer, dramaturginju Ivanu Ivković. 

Drugi blok ovogodišnje ANTISEZONE, SATELITSKE SESIJE održava se vremenski i prostorno u proširenom izdanju, tijekom svibnja, lipnja i srpnja 2021., u Muzeju suvremene umjetnosti te uz satelitske sesije u Zagrebačkom plesnom centru i KUC Travno. Čine ga radovi lansirani kroz prostor i vrijeme, udaljeni, ali čvrsto povezani dinamičnim silnicama koje ih privlače u orbite jedne oko drugih. Tražeći i dalje načine kako odgovoriti na izazove u kojima živimo i radimo, radovi su razmješteni u uvjete koji su im potrebni da bi zaživjeli te u suodnose koji generiraju važne teme i pitanja. Autorice tako otvaraju sveprisutnu temu dugotrajnih suradnji: kako ih njegujemo, kako se mijenjaju i kako nas mijenjaju kroz vrijeme, koju vrstu slobode i odgovornosti donose, kako nas osnažuju.

Drugi dio satelita kruži oko Zagrebačkog plesnog centra, uz dvoranu Gorgona MSU-a jedinog adekvatno opremljenog prostora za zagrebačku premijeru inkluzivne predstave Druga kože, treće žene autorica Ive Nerine Sibila i Gordane Svetoperić, u koprodukciji riječke Magije i zagrebačkog Diverta, koja je dio službenog programa Rijeka 2020 - EPK. Nakon premijere slijedi reprizna izvedba prošlogodišnje predstave Sol Silvije Marchig/Kik Melone.

Treće satelite lansirali smo na veliku scenu KUC Travno: reprizna izvedba nagrađene predstave Podivljalo, autorica Ane Kreitmeyer i Sonje Pregrad / Četveroruka. Prije predstave, u sklopu programa ANTISEZONA Xtenzija / I kiborzi plešu, mladi autor i izvođač Filip Sever predstavlja svoj solo Tijelo M.N., rad koji  je nastao u sklopu kolegija "Plesno kazalište", MA Neverbalni teatar, Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku.

Program je sufinanciran sredstvima Grada Zagreba, Ministarstva kulture i medija RH.

Voditelj Odjela za programsko-izložbenu djelatnost MSU: Branko Kostelnik

Voditeljica programa multimedijske dvorane MSU: Miranda Herceg

Ulaznice za izvedbe u svibnju mogu se kupiti svakoga dana na blagajni Muzeja. Ukoliko namjeravate kupiti ulaznice na dan izvedbe, molimo rezervirajte na: recepcija@msu.hr. Ulaznice za dio programa u ZPC-u, u lipnju, i KUC Travno, u srpnju, rezervirajte na: antisezona@gmail.com.

 

CIJENE

JEDNA PREDSTAVA – 30 kuna

studenti, učenici plesnih škola, umirovljenici i nezaposleni – 20 kuna

osobe s invaliditetom i osoba u pratnji – besplatno

DVIJE PREDSTAVE U ISTOM DANU – 50 kuna

studenti, učenici plesnih škola, umirovljenici i nezaposleni – 35 kuna

osobe s invaliditetom i osoba u pratnji – besplatno

Hangover sesije uračunate su u cijenu jedne ulaznice.

Zbog epidemioloških razloga broj posjetitelja je ograničen.

 

PROGRAM SVIBANJ

MSU

23. svibnja 2021.

15:00 – 18:00, Ekstenzija MSU

LAB ARHIV KAO SENZUALNI/ISKUSTVENI OBJEKT – Sonja Pregrad i DISKOlektiv

Lab je dio projekta Mogući budući radovi - arhiv kao senzualni/iskustveni objekt u produkciji UO Četveroruke, uz potporu Zaklade Kultura Nova. Ovaj projekt je, između ostalog, pokušaj (umjetničkog, zajedničkog, regionalnog) inoviranja načina dokumentacije i diseminacije koreografskog rada, a da bi taj rad uopće bio vidljiv (u prostorima u kojima postoji vrlo malo prostora za prezentaciju takvog rada, te za produkciju informirane kritičke recepcije tog rada i modela njegovog prenošenja); da bi bio na raspolaganju kontekstu u kome nastaje (iz ionako loših institucionalnih a dodano epidemioloških uvjeta on to većinom nije); te da bi se istražilo što ta nova koreografska / praktična / umjetnička saznanja i prakse mogu vratiti / ubaciti u diskurzivnu petlju teorijskog mišljenja - informacijskog, fenomenološkog, kritičkog.

18:00, Kino MSU i ANTISEZONA online+live

AMOROSO – projekcija filma i razgovor

Režija: Sabina Mikelić i Silvia Marchig

Kamera i montaža: Sabina Mikelić

Sudjeluju: Sonja Pregrad, pavleheidler, Silvia Marchig i Sabina Mikelić

Partner projekta: Restart

Amoroso je film nastao iz video materijala snimljenog tijekom istraživačkog projekta Kik Melone Amoroso u travnju 2014. 

Film Amoroso istovremeno je pseudo-dokumentarno svjedočanstvo, pokušaj zaustavljanja vremena provedenog zajedno, analiza kreativnog postupka, kao i autonomni umjetnički rad koji eksperimentira koreografskim postupkom filmske montaže.

Nakon projekcije filma, slijedi razgovor s autorima, Silvia i Sonja uživo u MSU, pavleheidler i Sabina također uživo, preko Zoom platforme. Film i razgovor moguće je pratiti i online, kao dio programa ANTISEZONA online + live.

 

24. svibnja 2021.

19:00, 1. kat izložbenog prostora MSU

FANTASTIČNE VRSTE – Ana Kreitmeyer i Studio za suvremeni ples, premijera

Koreografija: Ana Kreitmeyer

Izvedba: Branko Banković, Dina Ekštajn, Ida Jolić, Ana Mrak, Martina Tomić, Ana Vnučec

Dramaturgija: Nina Gojić

Scenografija i oblikovanje svjetla: Igor Pauška

Oblikovanje zvuka: Nika Pećarina

Kostimografija: Dalibor Šakić

Asistentica dramaturgije: Vida Zelić

Produkcija: Ivan Mrđen, Tena Bošnjaković

Predstava je realizirana uz potporu Gradskog ureda za kulturu Grada Zagreba, Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske i Zaklade Kultura nova, u sklopu programa ANTISEZONA 21, MSU.

Fantastične vrste došle su u prostor koji im izvorno ne pripada i od njega pokušavaju graditi potencijalno novo stanište. One su jedan organizam i mnogo njih odjednom, njihovo krilo seli se cijelim zajedničkim tijelom koje ne leti, hodaju kozjom nogom s kandžom lešinara, nemaju glavu na mjestu glave nego negdje drugdje, a već u drugi čas imaju dvije i šest glava, mogu istovremeno biti i mrav i lav, može ga biti samo pola, može se lijepiti za druga tijela, povremeno je kamen, a povremeno ga uopće nema.

Takvo kakvo je, to biće stalno bježi: bježi fiksnoj slici sebe, bježi i našem znanju o njemu. Ono živi izvan zakona i uvijek pronalazi način da pronađe rutu za bijeg, čak i kada se čini da takve rute nema (Oksana Timofejeva). Ono bira ostati s nevoljom (Donna Haraway) i, uspostavljajući stalno nove relacije između svojih kompozicijskih dijelova, razvija zajedničku inteligenciju te afirmira uzajamnu pomoć kao ključni princip evolucije. To biće, ustvari ekosustav, svjestan je da nestankom jedne njegove komponente nestaje i njegova ionako privremena cjelina koja se nepovratno mijenja, stvarajući tako vječno promjenjiv okoliš koji neprekidno pregovara s vlastitim uvjetima nastanjivosti.

Fantastičnost plesnog vokabulara crpi se iz Priručnika fantastične zoologije Jorgea Luisa Borgesa, a posebice od bića nazvanog Učasdrukčiji koji je poslužio kao bilješka za princip kretanja: “Učasdrukčijega, kojega Nijemci zovu Baldanders, opisao je majstor postolar Hans Sachs (1494. - 1576.) iz Nürnberga, nadahnut odlomkom iz Odiseje u kojemu Menelaj progoni egipatskog boga Proteja, koji se pretvara u lava, zmiju, panteru, golemog vepra, drvo i tekuću vodu. Oko devedeset godina nakon Sachsove smrti, Učasdrukčiji se ponovno pojavljuje u posljednjem poglavlju Grimmerlshausenova pikarsko-fantastičnog romana Pustolovni Simplicissimus (1669.). Usred šume glavni junak nailazi na kameni kip koji mu izgleda poput idola iz nekoga germanskog hrama. Kad ga dodirne, kip mu kaže kako je on Učasdrukčiji, pa poprimi ljudsko obličje, pretvori se u hrast, u krmaču, u masnu kobasicu, u polje djeteline, u gnoj, u cvijet, u rascvjetalu granu, u dudovo stablo, u svilenu prostirku i u mnogo drugih stvari i bića, pa onda ponovo u čovjeka. Nastoji naučiti Simplicissimusa vještini “razgovaranja sa stvarima koje su po svojoj prirodi nijeme, kao što su stolci ili klupe, lonci i tave”.

Učasdrukčiji je čudak koji se uzastopno pojavljuje, on je čudovište u vremenu. Naslovna stranica prvoga izdanja Grimmelshausenova romana počinje tom šalom. Na njoj je ugraviran lik s glavom satira, ljudskim trupom, raskriljenim ptičjim krilima i ribljim repom, a kozjim nogama i jastrebovskim pandžama gazi gomilu krabulja koje upućuju na mnoštvo njegovih pretvorbi. O pojasu mu visi mač, a u ruci drži otvorenu knjigu na kojoj su naslikani kruna, jedrenjak, pehar, kula, dijete, dvije kocke, kapa dvorske lude sa zvončićima i top.”

(Jorge Luis Borges: Priručnik fantastične zoologije, Zagreb: Školska knjiga, 2001.)

 

25. svibnja 2021.

19:00, 1. kat izložbenog prostora MSU

FANTASTIČNE VRSTE – Ana Kreitmeyer i Studio za suvremeni ples, repriza

20:30, predvorje MSU

HANGOVER SESIJA, moderatorica Ivana Ivković