ANTISEZONA 25 - BLOK 2: Mostovi. Tijela. (Lomače).

 

ANTISEZONA 25 - BLOK 2: Mostovi. Tijela. (Lomače).

08.05.2025 - 14.05.2025 / MSU

Drugi blok Antisezone okuplja umjetničke radove koji suvremeno tijelo postavljaju u središte prijelaza i transformacije – kao most između osobnog i kolektivnog, kao put prema drugima, lomna putanja kroz unutarnje prema vanjskom i natrag. Metaforička lomača pritom se otvara kao prostor u kojem izgaraju identiteti, uvjerenja i strahovi, stvarajući uvjete za nove izvedbene oblike zajedništva i promjene.

Blok otvaraju Jen Rosenblit i Marko Gutić Mižimakov s međunarodnom premijerom predstave TROŠNJA, FAZA 1 – erotskim plesnim ritualom koji propituje krhkost tijela, prijateljstvo u vremenu raspada i načine na koje žudnja i kolektivnost preživljavaju u vrijeme višestrukih katastrofa. U predstavi BIG BOX, projektu studenata ADU-a, kroz pokret i strukturu Danteova Pakla istražuje se tijelo kao repetitivna mašina u franšizama brze hrane i mogućnostima radničke pobune. CARSON'S CRY Anne Javoran okuplja glasove u potrazi za izbojnim pukotinama i nježnostima unutar povijesno suzdržanih tijela. Repriza OH, MARY SHELLEY Silvije Marchig donosi izvedbeni san o fluidnosti i ranjivosti tijela, gdje pokret, zvuk i tekst rastapaju granice identiteta. Nakon svega susrećemo se na formatu HANGOVER SESSION – razgovori s autorima i publikom koji ostavljaju prostor za drugo vrijeme, drugo slušanje. Blok zatvaramo susretom Društva 11 lisica – čitalačko-gledateljskim klubom koji poziva na zajedničko promišljanje političke imaginacije kroz tekstove Audre Lorde.

Blok nas tako vodi kroz niz raznorodnih izvedbenih formi u kojima se tijelo razotkriva kao ranjivo i moćno, kao izvor znanja i užitka, ali i zona lomova, oslobađanja i (samo)žrtvovanja.

 

PROGRAM

četvrtak , 8. svibnja 2025. 
20.00 | Gorgona

TROŠNJA, FAZA 1
Jen Rosenblit i Marko Gutić Mižimakov
Međunarodna premijera


petak , 9. svibnja 2025.
20.00 | Gorgona

BIG BOX
Studenti ADU
Gostovanje ispitne produkcije ADU-a, ispit iz kolegija Produkcija kazališnih projekata Margarete Ivoš


subota, 10. svibnja 2025. 
18.00 | MSU Ekstenzija

CARSON'S CRY
Anna Javoran
Dijeljenje istraživanja u sklopu programa PSR: Expose i ASZ X-tenzija

19.00 | Gorgona

OH, MARY SHELLEY
Silvia Marchig
Repriza

20.30 | MSU (prizemlje)

HANGOVER SESSION
Razgovor s autorima, gostima i publikom nakon izvedbe u sklopu programa ASZ X-tenzija


srijeda, 14. svibnja 2025. 
18.00 | POGON (Mislavova)

DRUŠTVO 11 LISICA
Nina Gojić i Tea Kantoci
Čitalačko-gledateljski klub u sklopu programa ASZ X-tenzija

 

VIŠE O PROGRAMU

TROŠNJA, FAZA 1 // Jen Rosenblit i Marko Gutić Mižimakov

Novo scensko djelo koje izrasta iz zapisa o bolesti “trošenja” morskih zvijezda (eng. wasting disease) – sporadičnog, djelomično klimatski uvjetovanog sindroma visoke smrtnosti, koji i dalje ostaje nedovoljno razjašnjen morski fenomen. Igrajući se znanstvenim jezikom opažanja i izdvajajući senzornu koreografiju kao strategiju tjelesne navigacije, rad se razvija kroz promatranje mnoštva: veliko razapeta mreža, ansambl prolaznih slika, partitura otetih zvukova, mokre hlače do koljena, lokve boje žutog oksida, zamke i druge solipsističke prijevode koji nas postupno nagrizaju, umjesto da nas oblikuju ili podržavaju. Sastavljena kao nestabilna ekologija koja promišlja dilemu u kojoj brisanje oponaša romantiku nestanka — Trošnja, faza 1 erotizira i materijalne i metaforičke zapise.

Jen Rosenblit & Marko Gutić Mižimakov

produkcija Objekt Plesa, 2025.

Projekt je financijski podržao Grad Zagreb.


BIG BOX // Studenti ADU

Završni izvedbeni projekt na 3. godini prijediplomskog studija produkcije radnog naslova 9 nastaje kao autorski projekt studentice 3. godine prijediplomskog studija produkcije i studenta 3. godine prijediplomskog studija dramaturgije Jana Sameka. Projekt kombinira dvije izvedbene forme, glumu i pokret. Tayloristička koreografija i dramaturgija rada u globalnim franšizama brze hrane poslužila je kao koreografska i dramaturška podloga izvedbe kroz koju autorski tim ispituje zahtjevnost ritma izvođenja tih pokreta. S druge strane dramaturgija izvedbe oslanja se na strukturu Danteovog Pakla kroz kojeg se uspostavlja i dramski segment izvedbe. Tako izvedba postaje trenutkom rastvaranja kako tjelesnih tako i psiholoških stanja i pozicija radnika u franšizama globalne hrane. Projekt se suštinski bavi repetitivnim radom u kuhinji (ljudska mašinerija) koji služi kao estetska funkcija, uspostavom koreografskog ritma u radu s varijacijama, ispitivanjem međuovisnosti ljudi kao jedinica mašinerije, ulogom tehnologije u takvom obliku rada, radničkim iskazima kao dokumentarnom podlogom, uspostavljanjem hijerarhije utemeljene na stvarnom (korporativnom) hijerarhijskom sustavu, prostorom kao oruđem mašine, estetizacijom rada panike i uvođenjem te uspostavom izvedbene anarhije kao elementa radničke pobune.

Izvođački tim čine studenti 3. godine prijediplomskog studija plesa, glume i montaže: Lea Filipčić, Lea Brcko, Jana Božić, Jurica Nikolić, Ana Kljujev, Isabela Eva Ljubičić, Laura Vojnović, Antun Antolović, Andrija Žunac i Nina Jugo. Autorski tim čine redatelj, dramaturg i autor teksta, student 3. godine prijediplomskog studija dramaturgije Jan Samek, dramaturginja i koautorica teksta studentica 2. godine prijediplomskog studija dramaturgije Ivana Kukavica, scenografkinja Karla Kuljiš, producentica i studentica 3. godine prijediplomskog studija produkcije Margareta Ivoš te anonimni radnici velikih hranidbenih franšiza u ulozi savjetnika i suradnika.


CARSON'S CRY // Anna Javoran

Carson’s Cry nastaje kao polje istraživanja i zajedničkog iščitavanja teksta Anne Carson Gender of Sound. Pozvavši Unu Bauer, Ivanu Bojanić i Ninu Gojić, Anna Javoran inicira vrijeme koje će biti provedeno skupa u potrazi (ali da li uspješnom?) za dodirnom točkom svačijih pojedinačnih interesa i praksi, kao i odgovorom na propozicije inicijalnog materijala. Na ovoj sesiji dijeljenja čitat će se tekstovi nastali prije, tijekom ili poslije istraživanja, dijelovi tekstova koji su čitani zajedno, u pokušaju, u potrazi – kroz njih će ponovno osvanuti tri kraka istraživanja, tri odjeka urlika, tri odgovora na povijesno suzdržane, (samo)disciplinirane i potlačene glasove. 


OH, MARY SHELLEY // Silvia Marchig

Oh, Mary Shelley je plesna predstava, također i kontradiktorni izvedbeni eksperiment i umjetničko istraživanje privida cjelovitosti ljudskog tijela i identiteta.

Potaknute vlastitim iskustvom tjelesnosti kao fluidne kategorije, tijela koje je stalno u promjeni, koje je samo prividno jedinstveno, cjelovito i zdravo (ili ne), ulazimo u istraživanje stanja i bivanja i potragu za koreografskim jezikom koji afirmira ove zadatosti i ranjivosti tijela, odnosno nas: čudesne u svojoj kompleksnosti i osjetilnosti, sposobne da se prelijemo preko svih naših rubova i opni.

Predstava sadrži ulomke romana Bjeguni Olge Tokarczuk i Poor Things Alasdaira Graya, glazbu, dah i pokret Ane Kovačić, izvedbenu lucidnost i pre-kognitivne glasove iz utrobe Ivane Bojanić i Ane Kreitmeyer, viziju forme i tijela Tee Kantoci, prostora Nike Mihaljevića i svjetla i mraka Lane Nežmah, opremljena je vizualnom extravaganzom Sindri Uču, a sve ovo na poziv na zajedničku pustolovinu i zbogom razumu Silvije Marchig, u dvorani Gorgona.

KONCEPT I KOREOGRAFIJA: Silvia Marchig
PLES I IZVEDBA: Ivana Bojanić i Ana Kreitmeyer
GLAZBA I IZVEDBA: Ana Kovačić
KOSTIMI: Tea Kantoci
SCENOGRAFIJA: Niko Mihaljević
SVJETLO: Lana Nežmah
DIZAJN, FOTOGRAFIJA I PROMO VIDEO: Sindri Uču
KOPRODUKCIJA: Muzej suvremene umjetnosti i Kik Melone

Predstava se realizira u sklopu programa ANTISEZONA 23, partnerskog projekta Muzeja suvremene umjetnosti i umjetničkih organizacija Divert, Kik Melone i Objekt plesa i uz organizacijsku, infrastrukturnu i produkcijsku podršku Plesnog centra TALA kroz rezidencijalno istraživački festival PLATFORMA.HR.


DRUŠTVO 11 LISICA // Nina Gojić i Tea Kantoci

D11L je redovni mjesečni program na kojem se gledaju predstave i filmovi te čita odabrana žanrovski raznolika literatura koja se kreće kroz interes za feminizam, kvir teoriju, dekolonijalne perspektive, izvedbene umjetnosti, igru, jezik, kritičku ekologiju, onostrano i magično. Ovim susretima otvaramo prostor za razmjenu mišljenja, zajedničko promišljanje i dublje razumijevanje složenih tema kroz kolektivno gledanje, čitanje i razgovor. Na trećem susretu čitamo knjižicu The Master's Tools Will Never Dismantle The Master's House autorice, književnice i političke aktivistikinje Audre Lorde.

Voditeljice kluba su Nina Gojić i Tea Kantoci.

//////////////////////////////////////////

ULAZNICE

Ulaznice za izvedbe mogu kupiti na blagajni Muzeja.

Jedna predstava – 8 eura

Studenti, učenici plesnih škola, umirovljenici i nezaposleni – 5 eura

Osobe s invaliditetom i osoba u pratnji – besplatno

Studenti ADU – besplatno

Big Box, Carson's Cry, Hangover sesije – besplatno

//////////////////////////////////////////

Program je financiran sredstvima Gradskog ureda za kulturu, međugradsku i međunarodnu suradnju i civilno društvo, Ministarstva kulture i medija RH, Zaklade Kultura nova te je dio NAM i LLB3 EU projekata.

Kuratorski i produkcijski tim Antisezone: Tea Kantoci, Silvia Marchig (Kik Melone), Sonja Pregrad (Objekt plesa), Iva Nerina Sibila (Divert), Sindri Uču

Produkcija programa Antisezone u MSU:
Branko Kostelnik, producent programa u muzeju
Miranda Herceg, stručni suradnik za programe multimedijalne dvorane

//////////////////////////////////////////

Dizajn: Niko Mihaljević