Blok 5 - Antisezona Borealis: niše, kristali, korijenje

 

Blok 5 - Antisezona Borealis: niše, kristali, korijenje

21.11.2023 - 25.11.2023 / Dvorana Gorgona

Peti blok pete godine ANTISEZONE ujedno je i posljednji blok ove godine.

Dok se naša tijela u gradovima, baš kao i ona u šumama, polako smiruju i pripremaju na dugu mračnu zimu, program ANTISEZONE donosi nam izvedbe kristale, koje će nam dugo ostati titrati sustavima: na retinama, u ušima, u žilama, u vrijeme nadolazeće hibernacije.

Prva niša u koju Vas pozivamo jest premijera plesnih umjetnica Anike Cetine i Valentine Miloš, „Ova: Misericordia”. Mozartov Rekvijem u d-molu, teme života i smrti, potraga za smislom i prihvaćanjem pulsiraju iz ovog rada, ukorijenjenog u bliskom prijateljstvu i suradništvu autorica.

Druga niša jest premijera „O”, nastavak suradnje Sonje Pregrad s grupom umjetnica_ka: Ivanom Bojanić, Viktorijom Bubalo, Annom Javoran, Lanom Hosni, Nikom Pećarinom i Evom Priečkovom, uz prošireni tim suradnica:  Bruna Jakupović, Liberta Mišan, Ema Kani, Lana Lephamer, Martina Gucić i Tea Kantoci. Ova produkcija ujedno predstavlja Sonju Pregrad kao Creative Crossroads umjetnicu ovog ciklusa Life Long Burning EU projekta. Interes prema izvedbi kao nizu događaja, kontingentnosti izvedbenog trenutka, tijelu koje je ne-ljudsko/ drugo-ljudsko, otvoreno senzoričkom i senzualnom, haptički krvotok zvuka, scenografije i svih materijalnosti koji su u prostoru, nadovezuju se i na istraživanje spektakularnosti medija kazališta, koristeći prostor Gorgone kao datost u kojoj se ništa ne podrazumijeva i sve mora iskusiti kako bi se uvjerili da je stvarno i da je tu.

Treća niša, izvedbena instalacija „Stalni postav sadašnjosti'' kolektiva Federacija (Andreja Rauch Podrzavnik, Snježana Premuš i Gregor Kamnikar) privremeno se smješta u muzejske prostore s misijom transformiranja datog okruženje u neposredno iskustvo propitivanjem uloga svih prisutnih. Tko je figura/eksponat, tko postavlja, tko promatra? Niše su isprepletene, višestruke, nastanjive, moguće, reverzibilne.

Blok zatvara četvrta niša - zimska izvedba „Najtužnije Metode. Ikad. - Izvedbenih krajolika niskog potencijala i visokog rizika'' Umberta Lancie i Silvije Marchig/ Kik Melone. U suradnji sa slovenskim fotografom Sunčanom Stoneom, u ovom (oh, tako tužnom) izdanju Krajolika autori pozivaju na sanjarenje i fantaziju o prošlim izvedbama, o plesu unutar našeg tijela i onome u eksploziji umiruće zvijezde, u prostoru TALA PLE(j)S-a koji će za ovu zadnju večer ANTISEZONE u 2023. postati zajednička čahura za maštanje.

Uz izvedbe, u subotu vas pozivamo na Hangover sesiju, u kojoj ćemo razgovarati o radovima Ova: Misericordia, O i Stalni postav sadašnjosti, a u nedjelju na Open House, također dio Life Long Burning projekta u kojem će Valentina Miloš prepričati svoje iskustvo sudjelovanja u Koreografskom obratu u Ljubljani, te na „Pet na petu”, malu proslavu zatvaranja ovogodišnje Antisezone.

 

ANTISEZONA Borealis.

Dođite i svjedočite.

 

PROGRAM

utorak, 21. studenog 2023.
20.00 | MSU, Gorgona

OVA: MISERICORDIA
Anika Cetina i Valentina Miloš

Premijera


petak, 24. studenog 2023.
19.00 | MSU, Gorgona

O
Sonja Pregrad

Premijera


subota, 25. studenog 2023.
Kroz dan | MSU, ulaz

STALNI POSTAV SADAŠNJOSTI
Kolektiv Federacija

Gostovanje u sklopu programa Ne/održivost arhiva plesa

19.00 | MSU, Gorgona

O
Sonja Pregrad

Repriza


HANGOVER SESSION
Razgovor s autorima, gostima i publikom nakon izvedbe kojeg moderira Luka Ostojić i Tea Kantoci

 

nedjelja, 26. studenog 2023. 
17.00 | TALA PLE(j)S

OPEN HOUSE
Razgovor s Valentinom Miloš, Sonjom Pregrad, Silvijom Marchig i Gregorom Kamnikarom

Program u sklopu LLB3 projekta

18.00 | TALA PLE(j)S

NAJTUŽNIJA METODA. IKAD. - IZVEDBENI KRAJOLICI NISKOG POTENCIJALA I VISOKOG RIZIKA
Kik Melone

Repriza

20.00 |TALA PLE(j)S

PET NA PETU

Druženje uz koktel nakon izvedbe

 

VIŠE O RADOVIMA

OVA: MISERICORDIA / Anika Cetina i Valentina Miloš

Plesna predstava „Ova: Misericordia” prvi je autorski rad plesnih umjetnica i bliskih suradnica Anike Cetine i Valentine Miloš.

Polazište ovog rada počiva na korištenju dvaju radova ostvarenih kao solo izvedbe „Anna, balla” Anike Cetine i „l (s)” Valentine Miloš. Koristeći teme tih radova kao temelj i predložak za novi rad, umjetnice se nastavljaju baviti pitanjima o životu i smrti.

U tom istraživanju kao predložak koriste glazbeno djelo „Rekvijem u d-molu, K.626” (1791.) Wolfganga Amadeusa Mozarta kako bi interese smještanja pitanja života i smrti u kontekst izvedbe i kazališta preispitale u plesu i koreografiji. Pokušavajući pronaći mjesto i odgovore u svojim umjetničkim interesima, autorice ne iscrpljuju samu ideju tematike rada, već vlastite kapacitete bavljenja idejom.

„Ova: Misericordia” postavlja pitanje što u kontekstu izvedbe znači živjeti i umrijeti, odnosno prihvatiti naše vrijeme i mjesto te u njima pronaći smisao, svrhu i milost.

Oro supplex et acclinis,

cor contritum quasi cinis,

gere curam mei finis.


Autorstvo i izvedba: Anika Cetina i Valentina Miloš
Oblikovanje svjetla i vođenje tehnike: Tomislav Maglečić
Produkcija: Udruga profesionalnih plesnih umjetnika PULS
Koprodukcija: Rezidencijalno - istraživački festival PLATFORMA HR, ANTISEZONA23
Uz podršku: Centar - KNAP

Veliko hvala Petri Hrašćanec, Uni Bauer, Sergeju i Nikolini Pristaš, Tomislavu Maglečiću, Dori Sarikayi, Danijelu Popoviću, Domagoju Kujundžiću, Miji Štark, Ivi Nerini Sibili, TALA PLE(j)S-u i Savezu udruga Molekula što su svojim trudom i dobrom voljom podržali naš prvi autorski rad.

Projekt je financiran od strane Ministarstva kulture i medija RH i Zaklade Kultura nova.

*izvedba rekvijema
 

O / Sonja Pregrad i suradnici

O nastaje na interesu za geometriju biljaka i afekata te tenziju an/organskog. Temelji se na nastavku rada sa timom izvođača_ica, polažući na postojeće dijeljeno razumijevanje koreografskog i izvođačkog rada. Kroz formalnost koreografskih rješenja, afektivni intenzitet izvedbenog (kroz pokret i glas), te eksperiment sa ispreplitanjem kompozicijskih formi prostora, vremena i pažnje, koregrafija počiva na nizu zadatosti, ali bez kranje fiksiranosti, ostavljajući izvođačicama_ima prostor za donošenje odluka, afekata i oblika.

Kao što se u proljeće istovjetni ciklus rasta manifestira raznoliko kroz tlo, mahovinu, travke, cvjetnice, drveće, ispunjujući različite oblike i vektore, ali i ukazujući na zajedničku pokretačku silu, zanima me mogućnost kompozitne koreografije kolektivnog tijela - folklor geometrije an/organskog (kao kolektivni zbir-koreografija gesti). Želim otvoriti pitanje koreografije konceptualno i metodološki prema ruševini antropocentrične arhitekture gledanja (imanentne kazalištu kao mediju).

Proučavajući i preuzimajući kvalitete kretanja (unutar) biljaka, poput simetrije, odnosa horizontalnog i vertikalnog (uzemljenja i lokomocije), ciklusa i njihovih koreografskih događajnosti (prirodne plastike uništenja: suša, požar, odumiranje lišća, razdoblje hibernacije; a onda gomoljenje, nicanje, rast, debljanje plodova…) te ekosistemskih zavisnosti i međuodnosa, baveći se geometrijom koja rezultira ritmom (ili je rezultat ritma) pokreta, zanima me misliti izvedbu kao drag, ili kao sub-oratorij bilja - koristeći pred-jezik ili post-jezik (artikulaciju glasa onkraj riječi, pokreta onkraj plesa), na taj način destabilizirajući ono što izvedba nudi gledatelju, otjelovljujući korjenitost izvedbenog trenutka.

O nastavlja mišljenje prostora plesa i koreografije pitanjima, odnosno slikama otpornosti, međupovezanosti, uništenja, tuge i žalovanja, paralize i pokreta, tenzičnosti antropocentrične pozicije.


Ideja i koreografija: Sonja Pregrad, u suradnji sa:
Ples: Ivana Bojanić, Viktoria Bubalo, Lana Hosni, Anna Javoran, Nika Pećarina, Eva Priečková
Glazba i koncept prostora: Nika Pećarina
Kostimografija: Bruna Jakupović
Scenografija: Liberta Mišan
Oblikovanje svjetla: Ema Kani
Voditeljica zvuka: Martina Gucić
Vizuali: Lana Lephamer
Asistentica produkcije: Tea Kantoci
Tehnički voditelj: Tomislav Maglečić
Prijateljica predstave: Silvia Marchig
Hvala: Josip Knežević, Marko Gutić Mižimakov, Miranda Herceg, Anja Planinić, Iva Nerina Sibila, Mjesni odbor Voćarska, Ana Mrak
Produkcija: Objekt plesa u sklopu Antisezone 23 u suradnji sa Muzejem suvremene umjetnosti

Sonja Pregrad je Creative Crossroad umjetnica 2023/24, kroz međunarodnu podršku mreže Life Long Burning

Projekt je realiziran kroz financijsku podršku Grada Zagreba, Ministarstva kulture i medija RH, Life Long Burning, Zaklade Kultura nova, te rezidencijalnu podršku Plesnog centra TALA, te Centra KNAP

 

Stalni postav sadašnjosti
Kolektiv Federacija

Stalni postav sadašnjosti 45-minutna je instalacija uživo s audio vodičima. Sastoji se od pokretnih figura od tri do pet izvođača u trima ulogama. U početku, izvođači zauzimaju jednu od tri dogovorenih uloga: ulogu figure, postavljača i promatrača. Posjetitelji su neizbježni dio dogovora, jer igraju barem jednu od tri uloge, a to je uloga promatrača. Audio vodič također poziva posjetitelje da preuzmu uloge figure i postavljača, pa tako aktivnije i svjesnije postaju dio instalacije. Promjenom uloga, predstava razotkriva slojevitost gledanja. Važnije od toga što se gleda je kako se gleda.

„Tijelo je već muzej svega što se događa sada i sada se događa sve što je sada i također što je bilo i što će biti,“ rekla je studentica dok je pratila te kao posjetiteljica bila dio izvedbe Stalnog postava sadašnjosti.

Audio vodiči su na engleskom jeziku.


Kolektiv Federacija fokusira se na raznolikost pogleda, metoda, oblika, formata i svih elemenata umjetničkog stvaranja. Ako tražimo zajednički nazivnik za projekte i umjetnike Kolektiva Federacije, to je kreativnost koja se ne može standardizirati. Kolektiv Federacija su 2009. godine osnovali Andreja Podrzavnik, Snježana Premuš i Gregor Kamnikar. Od 2010. godine stvorili su bezvremenske projekte za različite prostore i vrstu publike, koje se i danas igraju i razvijaju.
Koreografija, izvedba, tekst i čitanje audio vodiča: Kolektiv Federacija (Andreja Rauch Podrzavnik, Snježana Premuš, Gregor Kamnikar)
Zvuk i glazba: Chris Benstead, Josip Maršič, Boštjan Perovšek
Produkcija: Federacija

 

NAJTUŽNIJA METODA. IKAD. - IZVEDBENI KRAJOLICI NISKOG POTENCIJALA I VISOKOG RIZIKA / Kik Melone

Kik Melone Vas poziva na posljednju ovogodišnju izvedbu NAJTUŽNIJE METODE. IKAD. – IZVEDBENIH KRAJOLIKA NISKOG POTENCIJALA I VISOKOG RIZIKA.

U kasnu jesen, dok je vani hladno, mračno i maglovito, u prostoru TALA PLE(j)S-a zagrijat ćemo atmosferu do temperature pogodne za uron u fantaziju izvedbe, sjećanje na ples, razmišljanje o koreografiji kao mjestu dodira i pokretu koji traje i kad dnevne svjetlosti nema.

U magičnoj atmosferi ANTISEZONE Borealis, sanjat ćemo sunčane dane rezidencije u Dubrovniku, otputovat ćemo i dalje u prošlost, kroz prostranstva Najtužnijeg komada. Ikad., Majki u proljeće, Melone ‘Patafizike i ostalih oh, tako tužnih, naših susreta.

Could you visit me in dreams? That would cheer me.

Sweet to see friends in the night, however short the time.

― Anne Carson, Grief Lessons: Four Plays by Euripides


Sudjeluju: Umberto Lancia, Silvia Marchig i Sunčan Stone
Podržano: Ministarstvo kulture i medija RH, Grad Zagreb

 

ANTISEZONA je projekt koji donosi cijelogodišnji program prezentacije i kontekstualizacije suvremenog plesa i srodnih izvedbenih praksi u MSU i TALA PLE(j)S, kojeg vode plesne umjetnice Silvia Marchig, Sonja Pregrad i Iva Nerina Sibila i muzeologinja Tea Kantoci.

ANTISEZONA nastaje razvijanjem naših umjetničkih (autorskih, izvođačkih, edukacijskih) i kuratorskih praksi / interesa / intenziteta / potreba, a produkcijskom sinergijom kapaciteta koji nose naše umjetničke organizacije Divert, Kik Melone i Objekt plesa, pronalazeći partnera u centralnoj nacionalnoj instituciji suvremene umjetnosti u Hrvatskoj – MSU i .

Tako stvaramo održiv ekosustav (stalno obnavljajuću mrežu) samo-organizacije, partnerstva, inspiracije i brige, afirmirajući ples kao kontekstualno osjetljivu, feminističku, intermedijalnu, inkluzivnu, na svaki način eksperimentalnu i otvorenu, a uvijek suradnički mišljenu i realiziranu umjetničku praksu.

 

ULAZNICE

Ulaznice za izvedbe u MSU mogu se rezervirati na recepcija@msu.hr ili kupiti na blagajni Muzeja.

JEDNA PREDSTAVA – 8 eura

studenti, učenici plesnih škola, umirovljenici i nezaposleni – 5 eura

osobe s invaliditetom i osoba u pratnji – besplatno

studenti Odsjeka plesa pri ADU – besplatno

Ulaz na program Hangover sesije je slobodan.
 

Ulaznice za izvedbe u TALA PLE(j)SU mogu se rezervirati na antisezona@gmail.com ili kupiti prije predstave.

JEDNA PREDSTAVA – 7 eura

studenti, učenici plesnih škola, umirovljenici i nezaposleni – 5 eura

osobe s invaliditetom i osoba u pratnji – besplatno

Ulaz na program Hangover sesije je slobodan.


Program je financiran sredstvima Gradskog ureda za kulturu, međugradsku i međunarodnu suradnju i civilno društvo, Ministarstva kulture i medija RH, Zaklade Kultura nova te je dio NAM i LLB3 EU projekata.

Produkcija programa Antisezone u MSU:
Odjel za programsko-izložbenu djelatnost, Branko Kostelnik, voditelj Odjela
Miranda Herceg, voditeljica programa multimedijske dvorane

Dizajn: Niko Mihaljević