12. Međunarodni festival Organ Vida

 

12. Međunarodni festival Organ Vida

29.06.2022 - 28.08.2022 / MSU, 1. i 2. kat povremenih izložbi

12. Međunarodni festival Organ Vida otvara se 29. lipnja u u zagrebačkom MSU-u s glavnom izložbom – No Tears Left to Cry i samostalnom izložbom velike Vivian Sassen

Dvanaesti Međunarodni festival Organ Vida održat će se od 29. lipnja do 28. kolovoza u zagrebačkom Muzeju suvremene umjetnosti i u gradskim galerijama Miroslav Kraljević i Galeriji Nova. Bijenalni festival okuplja suvremene umjetnice koje rade u mediju fotografije i/ili u njezinom proširenom obliku i otvara se 29. lipnja u 20 sati u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu glavnom izložbom No Tears Left to Cry s radovima deset finalistica koje je putem javnog poziva odabrao stručni žiri u sastavu: Agnieszka Roguski, kustosica i spisateljica iz Berlina, Antonio Cataldo, kustos i pisac iz Osla, Ivana Meštrov, kustosica iz Zagreba, Jen Kratochvil, kustos i kritičar iz Praga i Beča, i Lovro Japundžić, kustos iz Zagreba; te sa samostalnom izložbom nagrađivane umjetnice Viviane Sassen koja će se predstaviti serijom fotografija i kolaža Venus & Mercury nastalom iz bogatih arhiva francuskog dvorca Versailles.

 

12. Organ Vida: glavna izložba No Tears Left to Cry

U svom ovogodišnjem izdanju, festival Organ Vida u fokus stavlja društvene dimenzije osjećanja te prezentira umjetničke radove koji se bave prevladavajućim negativnim osjećajima poput tjeskobe ili apatije, ali i radovima koji predstavljaju afektivne alternative, istražuju i/ili zamišljaju drugačije afektivne dimenzije utopije, distopije, imaginacije i fantazije. Tako se na glavnoj izložbi No Tears Left to Cry predstavlja rad Nilsa Steltea, Renaissance, kojim umjetnik istražuje duhovni eklekticizam u urbanim sredinama; serija fotografija Cool to Cry umjetnice Marin Håskjold reflektira pandemijske uvjete života te tematizira usamljenost, intimnost, prijateljstvo i igru, na što se nastavlja rad Naomi Moonlion Fever Dreams of a Hermit u kojem umjetnica istražuje različite prakse skrbi u kapitalizmu. Umjetnica Nicole Maria Winkler u radu FUGUES pripovijeda priče o duboko ukorijenjenoj ljudskoj želji da kontrolira kaos svakodnevnog života, dok Yosi Negrin u radu Rarearth propituje opći nedostatak kontrole nad životom kroz prizmu ekološke devastacije. 

Tjeskobnim osjećajima bave se radovi Bed Made to Look Like Body Filipa Vesta u kojem pratimo osobu koja sjedi u hotelskoj sobi i čeka spoj te You Have Been Seen Sare Pukanić koji tematizira ghosting – nagli prekid intimnog kontakta. Filip Vest će na otvorenju glavne izložbe u MSU-u izvesti i istoimeni performans. Fotografska serija Sare Pukanić reflektira našu destabiliziranu stvarnost te naglašava potencijal dijeljenja tih osjećaja s posjetiteljima.

Romantičnim odnosima bavi se i Ana Vallejo čiji je rad Neuromantic nastao u vrijeme pandemijske izolacije u New Yorku kada je autoricu tjeskoba motivirala za suočavanje s vlastitom patologijom idealiziranja nedostupnih muškaraca. 

Na glavnoj izložbi sudjeluju i umjetnice Mara Jenny s radom Accessory for a hidden track koji se bavi mogućnosti reprezentacije trans subjektiviteta i tjelesnosti i Ezra Šimek s edukativnim video esejem Do They/Thems Like Flowers or Do I Buy Platform Shoes and Tarot Cards u kojem problematizira življeno iskustvo nebinarne osobe.

Kustosi/ce: Barbara Gregov, Lovro Japundžić, Lea Vene

 

Viviane Sassen: Venus & Mercury – neispričane priče francuskog Versaillesa

Prva zagrebačka samostalna izložba umjetnice Viviane Sassen Venus & Mercury nastala je kao rezultat šestomjesečnog istraživanja kojeg je umjetnica provodila u francuskoj palači Versailles. Sassen je zaronila u arhive palače i upotrijebila artefakte, arhitekturu, fragmente skulptura pa čak i privatne korespondencije Marie-Antoinette kako bi stvorila novi rad koji aludira na neispričane priče Versaillesa. Pri stvaranju nove, svoje priče, Sassen je radila s grupom mladih žena koje su odrasle u blizini palače. One se istovremeno i pojavljuju i nestaju kao modeli na fotografijama koje miješaju drevno sa suvremenim te stvarno s lažnim.

Viviane Sassen je nizozemska umjetnica, živi u Amsterdamu i radi podjednako u svijetu mode i likovne umjetnosti. Poznata je po korištenju geometrijskih oblika i jarkih boja, apstraktnom, gotovo nadrealnom prikazu ljudskog tijela te kombiniranju dokumentarne i inscenirane fotografije. Sassen je 2007. nagrađena nizozemskom umjetničkom nagradom Prix de Rome, a 2011. osvojila je nagradu Infinity Međunarodnog centra za fotografiju u New Yorku za primijenjenu i modnu fotografiju. Veliki dio njezinih radova nastao je diljem Afrike, gdje je provela djetinjstvo ali i dio odraslih godina. Ti radovi zanemaruju tradicionalne granice žanrova i bave se problematičnom vezom između fotografije, imperijalizma i kolonijalizma.

Kustosica izložbe: Marina Paulenka

 

Pored izložbi u Muzeju suvremene umjetnosti, 12. Organ Vida u Galeriji Miroslav Kraljević (GMK) predstavlja samostalnu izložbu umjetnika Thomasa Cap De Villea INTERLOPE koja se otvara 30. lipnja i traje do 15. srpnja, te grupnu izložbu u Galeriji Nova s umjetnicama: Julie Favreau, Margaret Haines, Katarzynom Perlak i Fette Sans koja se otvara 1. srpnja i traje do 16. srpnja. Festival nastavlja dugogodišnju suradnju s Fotobook festivalom Kassel  te u GMK prezentira uži izbor fotoknjiga Nagrade Kassel Dummy.

Koordinacija izložbi za MSU: Vesna Meštrić, muzejska savjetnica

Program podržavaju: Ministarstvo kulture i medija Republike Hrvatske, Gradski ured za kulturu grada Zagreba, Turistička zajednica grada Zagreba, Mondriaan Fonds, Netherlands Embassy in Zagreb