Filmske mutacije: Festival nevidljivog filma XII: Siegfried Zielinski “Medijsko mišljenje i medijsko djelovanje kao proširena hermeneutika”

 

Filmske mutacije: Festival nevidljivog filma XII: Siegfried Zielinski “Medijsko mišljenje i medijsko djelovanje kao proširena hermeneutika”

31.01.2019 - 31.01.2019 / Dvorana Gorgona

Siegfried Zielinski, jedan od najnadahnutijih filozofa medija i kustosa suvremene umjetnosti, urednik (zajedno s Peterom Weibelom i Davidom Irrigangom) impresivne  Flusseriane, pojmovnika s 250 Flusserovih lemma, izložbe Bez čvrstog uporišta – Vilém Flusser i umjetnosti, te direktor Flusserova arhiva, svojim će nas predavanjem uvesti u svoje umjetničke i teorijske prakse te duboko vrijeme medija. 

Siegfried Zielinski,jedan od najnadahnutijih filozofa medija i kustosa suvremene umjetnosti, urednik (zajedno s Peterom Weibelom i Davidom Irrigangom) impresivne Flusseriane, pojmovnika s 250 Flusserovih lemma, izložbe Bez čvrstog uporišta – Vilém Flusser i umjetnosti(Bodenlos – Vilém Flusser und die Künste, ZKM, 2015.) te direktor Flusserova arhiva, svojim će nas predavanjem uvesti u svoje umjetničke i teorijske prakse te duboko vrijeme medija. Predavanje će obuhvatiti, riječima Siegfrieda Zielinskog: “kratak uvod u moj rad kao anarheologa i varijantologa umjetnosti i medija te prezentaciju nekih suštinskih odrednica rada Viléma Flussera. U tom dijelu, usredotočit ću se na njegovu ideju operativne antropologije ljudske civilizacije i njegove koncepte umjetnosti i slike.”

Predavanjem Siegfrieda Zielinskog „Medijsko mišljenje i medijsko djelovanje kao proširena hermeneutika”, u četvrtak 31. siječnja u 19 sati u Muzeju suvremene umjetnosti Zagreb, posljednjim zagrebačkim programom dvanaestog izdanja Filmskih mutacija: festivala nevidljivog filma, ujedno najavljujemo jesenje, trinaesto izdanje našeg projekta s proširenim fokusom na medijsko mišljenje Viléma Flussera. Flusserova ontologija i nomadologija slike, izmakla filmologiji, nadovezuje se na prošlostoljetnu liniju egzilske filozofije filma, kazališta, kulture Waltera Benjamina, Bertolda Brechta, Rudolfa Arnheima, Siegfrieda Kracauera. Njegova esencijalna Filozofija fotografije (Für eine Philosophie der Fotografie, 1983.), jedina studija prevedena na hrvatski jezik, zrcali Benjaminove i Kracauerove teze, fotografija je prijelomna gesta tehničkih slika i prototip programiranog poslijepovijesnog svijeta.

U sklopu predavanja prikazat ćemo kratki film Haruna Farockija Ključne riječi – Ključne slike. Razgovor s Vilémom FlusseromSchlagworte – Schlagbilder. Eine Gespräch mit Vilém Flusser | Catch Phrases – Catch Images. A Conversation with Vilém Flusser(1986.) u kojem Farocki i Flusser dekodiraju naslovnicu novina Bild-Zietung, način na koji su slika i tekst povezani i što slike na naslovnoj stranici znače.

Također, prikazat ćemo dijelove razgovora sa Siegfriedom Zielinskim o tom Farockijevom filmu, kao i dio Flusserova predavanja u Budimpešti, iz suradničkog DVD projekta Arhiva Vilém Flusser, Universität der Künste u Berlinu (Siegfried Zielinski) i C³ Center for Culture and Communication Foundation u Budimpešti (Miklós Peternák).

Siegfried Zielinskiprofesor je medijske arheologije tehno-kulture na Europskoj diplomskoj školi (Saas-Fee, Švicarska), nositelj počasnog doktorata i profesor na Sveučilištu za umjetnosti u Budimpešti; do 2016. bio je predsjedatelj za medijsku teoriju/arheologiju & varijantologiju medija na Sveučilištu za umjetnosti u Berlinu, te direktor Arhiva Viléma Flussera. Bio je osnivač i rektor (1994.–2000.) Akademije za medijsku umjetnosti u Kölnu i rektor Sveučilišta za umjetnost i dizajn u Karlsruheu. Zielinski je objavio brojne knjige i eseje u kojima se uglavnom fokusira na arheologiju medija. U bliskoj suradnji s Peterom Weibelom bio je kustor velikih izložbi u ZKM-u u Karlsruheu, poputWithout Firm Ground - Vilém Flusser and the ArtsAllah’s Automata(2015.), Art in Movement – 100 Master Pieces of Art with and through Media (2018.). Član je Berlinske akademije umjetnosti i North-Rhine-Westfalia Akademije znanosti i umjetnosti.

Program se odvija u sklopu Serija za invizibilno kino i Filmskih mutacija: festivala nevidljivog filma, višegodišnjeg projekta umjetničke organizacije Film-protufilm o politikama filmskog kustostva za promišljanje modusa prijenosa filmskog dispozitiva u digitalnom dobu, kustosice Tanje Vrvilo.

Partneri i suorganizatori: kino Europa, kino Tuškanac – Hrvatski Filmski Savez, Muzej suvremene umjetnosti Zagreb, Kulturno informativni centar KIC (Zagreb), Art-kino Croatia (Rijeka), Kino klub Split, Harun Farocki Institut (Berlin), Österreichisches Filmmuseum (Beč).

Naše programe podržavaju: Hrvatski audiovizualni centar, Ured za kulturu Grada Zagreba, Ministarstvo kulture Republike Hrvatske, Zaklada Kultura nova, Language Barrier Productions, Inc., Harun Farocki GbR.

 

Produkcija: Film-protufilm

Umjetnička direktorica: Tanja Vrvilo

Programi: Albert Serra, Pere Portabella, Antje Ehmann, Jonathan Rosenbaum, Siegfried Zielinski, James Benning, Carles Guerra, Tanja Vrvilo

Umjetnička asistentica: Jasna Čagalj

Programske koordinatorice: Jasna Čagalj, Dina Pokrajac, Karla Crnčević

Urednice programskih knjižica i publikacija: Dina Pokrajac, Tanja Vrvilo

Izložba plakata kino Europa: Pere Portabella – Films 59, Andergraun Films

Programska suradnja: DB Indoš, Maja Vrvilo, Nicole Brenez, Alexander Horwath, Luis Feduchi, Montse Triola Teixidor, Adrián Onco; Tihomir Milovac, Branko Kostelnik (MSU),Zvonimir Jurić (ADU), Selma Mehadžić (kino Europa), Marko Rojnić, Matko Burić (kino Tuškanac), Slobodanka Mišković, Ana Šegrt, Dragan Rubeša (Art-kino Croatia), Petar Bujas, Emil Matešić, Vedran Grladinović (KIC), Sunčica Fradelić (Kino klub Split)

Dizajn knjižica i razglednica: Gaetano Liberti

Dizajn plakata: Damir Gamulin

Koncept, dizajn, razvoj web stranice: Gaetano Liberti

Tekstovi, bilješke, prijevodi: Albert Serra, Pere Portabella, Jonathan Rosenbaum, James Benning, Harun Farocki, Antje Ehmann, Siegfried Zielinski, Vilém Flusser, Dina Pokrajac, Dragan Rubeša, Karla Crnčević, Marina Schumann, Ljiljana Filipović, Tanja Vrvilo, Andréa Picard, Mark Peranson, Tilman Baumgärtel, Amanda Cruz, Christa Blümlinger, Leonardo Kovačević, Vladimir Šeput, Tonči Valentić, Amos Vogel, Peter Weibel, Daniel Irrgang, Louis Bec, Paola Bozzi, Andreas Ströhl, Alexander Galloway, Chema Gonzalez, Marcelo Expósito, Agustín Campero, Diego Trerotola, Magdalena Aguilé, Anita Beckers

Prijevod filmova i titlanje: Marko Godeč – Ministarstvo titlova

Voditelji projekcija: Željko Jurik, Igor Šubat, Vatroslav Živković (kino Europa), Mislav Vinković, Damir Pezerović (kino Tuškanac), Zlatko Domić, Aleksandar Mišković (MSU), Romano Perić, Ana Jurčić, Vanja Sedlanić (Art-kino Croatia)

Voditelj događanja u kinu Europa: Bojan Tišljar

Voditelj tehničke službe MSU: Darko Čopec

Tehnička podrška MSU: Aleksandar Mišković

Audiovizualno opremanje i arhiviranje: Damir Bartol Indoš, Jasna Čagalj

Foto i video dokumentacija: Ratko Mavar, Nina Đurđević, Radhamohini Prasad, Daniel Alegrete González

Tisak kataloga i promidžbenih materijala: Kerschoffset, Ars kopija, Kolding

Prijevoz : Vadium d.o.o. (DHL), DB Schenker (UPS), Šarlog d.o.o.

Filmove, plakate, fotografije omogućili su: Albert Serra, Montse Triola Teixidor – ANDERGRAUN FILMS, Pere Portabella, Adrián Onco – Films 59, James Benning (Michael Loebenstein, Kevin Lutz, Andrea Glawogger – ÖsterreichischesFilmmuseum), Antje Ehmann, Anna Faroqhi, Lara Faroqhi – Harun Farocki GbR, Jim Martín – Capricci Films, Enrique Aguilar – EDDIE SAETA, s.a.u.

 

filmskemutacije.com