PROGRAM ZA ZATVARANJE IZLOŽBE SANJE IVEKOVIĆ

 

PROGRAM ZA ZATVARANJE IZLOŽBE SANJE IVEKOVIĆ

07.01.2024 - 07.01.2024 / MSU

Program zatvaranja izložbe Sanje Iveković

U nedjelju, 7. siječnja zatvaramo izložbu godine - retrospektivu „Works of Heart“ jedne od najvažnijih hrvatskih umjetnica, Sanje Iveković.

Izložba je na dan zatvaranja dostupna za razgled od 11 do 18 sati. Katalog izložbe samo na dan zatvaranja - 20 posto popusta u muzejskom dućanu. Pogledajte naš program.

 

PROGRAM ZA ZATVARANJE IZLOŽBE 7. siječnja

11.30h - 13.00h Stručno vodstvo izložbom Works of Heart, uz kupljenu ulaznicu za izložbu*

13.30h - 15.00h Filmske projekcije u muzejskoj dvorani Gorgona, besplatan ulaz

15.30h - 17.00h Kreativna radionica za odrasle uz izložbu Sanje Iveković (uključuje kratko vodstvo pojedinim dijelovima izložbe i kreativan rad), besplatno uz kupljenu ulaznicu za izložbu, obavezna prijava ispunjavanjem obrasca na linku

*Okupljanje za vodstvo je na recepciji Muzeja.

 

Više o izložbi

Works of Heart (1970. - 2023.) prva je sveobuhvatna muzejska retrospektiva jedne od najvažnijih hrvatskih umjetnica, Sanje Iveković, u njezinom gradu. Izložba u kustoskoj koncepciji Zdenke Badovinac je rezultat suradnje Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu i Kusthallea u Beču, gdje je premijerno prikazana prošle godine. Iako dijele isti naslov, zagrebačka je izložba opsežnija i prilagođena specifičnom prostoru zagrebačkog muzeja. Izložba uključuje nove produkcije „Trudna memorija“ (Pregnant Memory) i „Izvještaj u sjeni“ (Shadow Report), veliki broj radova iz kolekcije MSU, te novi segment: arhiv pod nazivom „Točke susreta: Dokumenti u nastajanju, 1968.-1982.“ koji za ovu prigodu kurira Ivana Bago, kao i presjek autoričinih aktivističkih aktivnosti.  Više…

 

Izabrani filmovi za projekciju u dvorani Gorgona:

BOROVI I JELE, SJEĆANJE ŽENA NA ŽIVOT U SOCIJALIZMU
2002.
dokumentarni film, boja, zvuk, 58’
ljubaznošću umjetnice

Film je osmišljen u sklopu istraživačkog projekta Sjećanja žena na život u socijalizmu, koji je 1999. pokrenuo Centar za ženske studije iz Zagreba. Temelji se na intervjuima s pet žena – Marijom Kohn, Aleksandrom Sanjom Lazarević, Anđelkom Martić, Evelinom Pantner i Milicom Šoštarić – koje su govorile o svojim iskustvima i sjećanjima na život u socijalističkoj Jugoslaviji. Sudionice su odabrane prema različitom društvenom položaju, političkom opredjeljenju i svjetonazoru, kao i pripadnosti etničkoj i vjerskoj zajednici. Istodobno film je u prvi plan stavio ono što im je zajedničko, njihov ženski identitet i odnos tog identiteta i kontradiktornog nasljeđa jugoslavenskog socijalizma, čiji su oslobađajući i opresivni aspekti isprepleteni u pričama žena. Film sadrži i dokumentarne snimke iz filmske i televizijske arhive – među kojima su i one koje je Iveković prije upotrijebila u svom videu Osobni rezovi (1982.), te dokumente i fotografije iz privatnih i muzejskih arhiva.


NEVIDLJIVE ŽENE ERSTE CAMPUSA
2016.
video, boja, zvuk, 35’
ljubaznošću umjetnice

Naručitelj rada je Erste Campus, novi uredski kompleks izgrađen na mjestu bivšeg željezničkog kolodvora Südbahnhof u Beču, koji okuplja 4500 zaposlenika Erste Holdinga, Erste Bank Österreich i njezinih podružnica. Kustosi Kathrin Rhomberg i Pierre Bal-Blanc pozvali su deset umjetnika da razviju nove projekte koji će biti izloženi u prostorijama Campusa. Inspirirana dokumentarnim filmom Nightcleaners (1975.) britanskog filmskog kolektiva Berwick Street Film Collective, Iveković je snimila film u suradnji sa skupinom od 20 žena, većinom imigrantkinja iz jugoistočne i istočne Europe, koje čiste goleme prostore Campusa. Osim što dokumentira monumentalnu suvremenu arhitekturu i rad čistačica u njoj nakon radnog vremena, Iveković je snimila i videoportret svake žene. Zamolila je radnice da odaberu stihove iz pjesama hrvatske pjesnikinje Aide Bagić i recitiraju ih za kameru na materinjem jeziku. Stihovi se bave temama podrijetla, raseljavanja, ženskog rada, svakodnevne rutine i izdržljivosti. U prostorijama Erste Campusa segmenti filma prikazuju se na monitorima postavljenima u dizalima u cijeloj zgradi.