Kino na rubu – Autorski blok Vladislava Kneževića (blok #5)

 

Kino na rubu – Autorski blok Vladislava Kneževića (blok #5)

23.11.2022 - 23.11.2022 / Dvorana Gorgona

Programski filmski ciklus Muzeja suvremene umjetnosti Kino na rubu predstavlja suvremene hrvatske autore koji djeluju na rubu filmskog roda, prolazeći svojim autorskim izričajem kroz eksperimentalni, animirani, dokumentarni i igrani film.

Kino na rubu istražuje primjere imanentne povezanosti i međuodnosa likovne i filmske umjetnosti, te njihovo zajedničko ishodište. Stoga radove koje ovaj program obuhvaća karakterizira naglašen likovni izraz, snažni autorski postupci i tehnike, slobodniji narativni pristup, raznolikost umjetničkih izričaja i medija, kao i visoki umjetnički standardi u izražavanju filmskih vizija.

Ciklus predstavlja hrvatske filmske autore, umjetničke organizacije, obrazovne institucije i filmske producentske kuće s ciljevima umrežavanja ideja i praksi, stvaranja nove publike, te sazrijevanja novih filmskih autora.

Dosadašnji tematski blokovi – Iz rakursa mentora i studenta, Iz rakursa kreativne zajedniceIz rakursa producenta, Iz rakursa dokumentarista.

U srijedu 23. studenog u Bloku autora predstavljamo rad i filmski opus Vladislava Kneževića.

**

Program – 23. 11. u 18 sati

U sklopu programskog Bloka autora predstavljamo Vladislava Kneževića, medijskog umjetnika i redatelja koji se u svom radu fokusira na audiovizualna istraživanja koristeći videomaterijale, fotografiju, mikroanimaciju, stereoskopsku 3D tehniku i različite varijante generativnog elektroničkog zvuka u nastojanju stvaranja predispozicija za mogući razvoj filmskog medija. Koncepti koje Knežević razvija povezani su s problematikom i posljedicama znanstveno-tehnoloških istraživanja na ljudsko iskustvo, rubna područja znanstvenih teorija i stvarnosnih kategorija te digitalne estetike i percepciju novomedijskih slika. Cjelokupni opus autora Vladislava Kneževića primjer je imanentne povezanosti i zajedničkog ishodišta likovne i filmske umjetnosti.

Kako tehnologija i znanost utječu na umjetnost?  Kakav je odnos naracije i vizualnog u filmu? Jesu li likovno i auditivno kao osnova filma potisnuti dominacijom narativa? Koliko su mu kao autoru bliski povijesni avangardni pokreti i otkrića suvremene znanosti? Kakvi su filmovi u kojima su umjesto glumaca glavni likovi predmeti, stvari, procesi, informacije i kretanje? Koliko je za autora važno vlastito istraživanje i naobrazba u odnosu na institucionalnu i akademsku?

Pogledajte, poslušajte, pitajte i otkrijte u razgovoru uz projekciju filmova.

**

Blok autora Vladislava Kneževića

23.11. u 18 sati, dvorana Gorgona MSU

Program:

Colonello Futurista, 2019.
Null Cone, 2022.
Binary Pitch, 2013.
Imploder, 2020.
Aqualia, 2021.

Razgovor s autorom

 

Vladislav Knežević

Vladislav Knežević (r. 1967., Zagreb) medijski umjetnik i redatelj.
Studirao je na Akademiji Dramske Umjetnosti (Film / TV režija) u Zagrebu i na De Vrije Academie (audiovisual dept.) u Den Haagu između 1989.-1993. Profesionalno se bavi TV režijom i radi s više kamera te je kao redatelj postavio standarde različitih TV formata (Drugi Format, Modul 8, Briljanteen, Animatik, Videodrom, Nove Kolekcije, Heureka...). Koautor je nekoliko kompjutorski generiranih videospotova elektroničke glazbe na kojima je radio kao redatelj, emitiranih na TV postajama MTV Europe, VIVA, MCM u periodu od 1993. do 1996.
S umjetničkim, eksperimentalnim filmovima koji su mu primarni interes od 1989., sudjelovao je na festivalima i izložbama u Hrvatskoj i inozemstvu. Redatelj je dokumentarnih TV filmova Nove Tendencije predstavljenog na Venecijanskom Biennnalu arhitekture 2014. i dokumentarnog serijala o ljudskim pravima Crna Kutija.
Za eksperimentalni film Convergence dobio je Grand Prix na Festivalu Novog Filma i Videa u Splitu 1997. Tri puta je dobio godišnju nagradu filmskih kritičara Oktavijan za najbolji eksperimentalni film (Arheo 29, 2010.; ADAM, 2015.; Colonello Futurista, 2020.). Nagrađen je na festivalima specijaliziranim za 3D stereoskopske filmove Be Film Festival New York (Best Stereoscopic Film 2015.) te Beyond 3D Karlsruhe (Best Short 2015.), a dobio je i nagradu kao jedan od 3 najbolja filma na festivalu Alternative Film Video u Beogradu 2015. Za film End Cycle dobitnik je Posebnog priznanja za režiju na Danima Hrvatskog Filma 2018. i Posebnog priznanja na Festivalu novog Filma u Splitu 2018.
2020. godine dobio je Nagradu Vedran Šamanović za proširivanje granica filmskog izraza za film Colonello Futurista.
Sudjelovao na izložbama t-ht / Nagrada za suvremenu umjetnost u MSU, 2016., 2018. i 2019. godine. Na više projekata radio je kao kurator filmskih i televizijskih projekata i prezentacija eksperimentalnog filma i suvremene umjetnosti predstavljenih u Hrvatskoj i inozemstvu (Reference to Difference, Videodrom 9 Cuts) i za HRT 3 (Topografije mogućeg 2022., Nove Kolekcije 2016., DM talks to DM, 2010., Videodrom 2002 - 2004.). Suosnivač je i kurator prvih pet izdanja 25 FPS-a - Festivala eksperimentalnog filma i videa. Dobitnik je nagrade za najbolje oblikovanje zvuka na Danima Hrvatskog filma za film Aqualia te Nagrade Ivan Martinac na Festivalu Novog filma i videa Split 2022.

Filmografija
Psihogeneza, 16mm, 1988.; In the Colourbox, 16mm / U-Matic, 1989/1990.; Test of the Infinite Dream, U-Matic, 1992.; X Tactile Transition, SVHS / Betacam SP, 1994/1996.; Convergence, Betacam SP, 1997.; Full Range, DVCam / Betacam SP, 1999.; Under Construction, DigitalBetacam, 2003.; ReLocated, DigitalBetacam, 2005.; Archeo 29, 35mm / DCP 3D stereoscopic, 2010.; Binary Pitch, DCP, 2013; A.D.A.M, DCP, 3D stereoscopic, 2015.; End Cycle, DCP, 2017.; Dokument Parakozmik DCP, 3D stereoscopic, 2018.; Colonello Futurista, DCP, 2019.; Imploder, DCP, 2020.; Aqualia, DCP/VR, 2021.; Null Cone, DCP, 2022.; Refractions, DCP, 2022.

 

Ulaz na program je besplatan.

Voditeljica programa: Miranda Herceg 

Program podržali: Grad Zagreb i Hrvatski audiovizualni centar