Predstavljanje novog djela iz fundusa Muzeja suvremene umjetnosti i razgovor s umjetnicom Rehaf Al Batniji

 

Predstavljanje novog djela iz fundusa Muzeja suvremene umjetnosti i razgovor s umjetnicom Rehaf Al Batniji

10.09.2025 - 10.09.2025 / MSU, 1. kat

Predstavljanje novog djela Rehaf Al Batniji Jedenje pijeska iz fundusa Muzeja suvremene umjetnosti, Zagreb i razgovor s umjetnicom održat će se u srijedu 10. rujna 2025. u 17 sati.

 

Nasmiješeno dječje lice ponad ruke s pijeskom gotovo je univerzalni prizor igre od pamtivijeka. Čin igre podrazumijeva i moć transformacije maštom: iz jednostavne se djetinje geste, nastale u Gazi, gdje se dječje igre desetljećima odvijaju unutar dramatične geopolitičke zbilje, iščitava ne samo smijeh i zabava, nego i iscjeliteljska moć priče i igre kojom se nadvladava trauma. Snimljena tri godine prije razaranja, genocida i programirane gladi u Gazi, fotografija Rehaf Al Batniji svjedoči i o svakodnevnu životu, stalnoj prijetnji i strahu, ali i nadi i otpornosti. 

Fotografija Jedenje pijeska otkupljena je za fundus Muzeja suvremene umjetnosti u sklopu aktivnosti međunarodnog suradničkog projekta Musem of the Commons konfederacije europskih muzeja L'Internationale. Od 10. rujna fotografija će biti izložena u sekciji Tužne pjesme rata postava u trajanju MSU Zbirka kao glagol. Rad Jedenje pijeska umjetnica će osobno predstaviti u razgovoru s Jasnom Jakšić i Anom Škegro, višim kustosicama MSU-a.

Rehaf Al Batniji fotografkinja je i vizualna umjetnica iz Gaze. Sudjelovala je na nizu međunarodnih izložbi među kojima su “When Solidarity is Not a Metaphor“ (popratni program 60. venecijanskog bijenala, 2024.), “What Palestine Brings to the World“ (Institute le monde Arabe, Pariz, 2023.), AWAN festival 2022., Jaou Tunis festival, 2022. Njezin je rad objavljen u rujanskom izdanju 2022. časopisa Le Monde Diplomatique. Sudjelovala je u rezidencijalnom programu Filepa Manuela u Madridu, te u rezidencijalnom programu Cité internationale des arts u Parizu. Kao umjetnica u usponu i trenutno jedan od međunarodno najprisutnijih glasova iz Gaze, Rehaf Al Batniji progovara jezikom svoje generacije, kojemu je fotografija ne samo medij umjetničkog izričaja nego i sveprisutan jezik vizualne poruke. Njezine fotografije, kojima prikazuje nekadašnje šarenilo, živost i neposrednost uličnog života Gaze, u vrijeme današnjih razaranja nisu samo dokument prošlosti, nego i način zamišljanja neke bolje i pravednije budućnosti.

 

          

 

 

Predstavljanje novog djela iz fundusa Muzeja suvremene umjetnosti, Zagreb i razgovor s umjetnicom Rehaf Al Batniji
MSU, 1. kat: Zbirka kao glagol – Tužne pjesme rata / srijeda 10. 9. 2025. u 17 sati