Woodstock 1969. - 2019. Pedeset nijansi queera

 

Woodstock 1969. - 2019. Pedeset nijansi queera

21.05.2019 - 23.05.2019 / Muzej suvremene umjetnosti Zagreb

Sedamnaesto izdanje Queer Zagreb Sezone, od 17. do 24. svibnja, donosi bogati kulturni program kroz osam dana obilježenih estetikom koja se poigrava žudnjama, identitetima i snovima. Uz inozemne i domaće goste, u sklopu ovogodišnjeg izdanja ovog kultnog zagrebačkog festivala istinsku poslasticu predstavlja spektakularni glazbeni happening kojim se 23. svibnja, s početkom u 21 sat, u prostoru Muzeja suvremne umjetnosti obilježava 50. obljetnica znamenitog glazbenog festivala Woodstock, za ovu priliku prigodno nazvan Woodstock 1969. - 2019. Pedeset nijansi queera.

Uz inozemne i domaće goste, u sklopu ovogodišnjeg izdanja ovog kultnog zagrebačkog festivala istinsku poslasticu predstavlja spektakularni glazbeni happening kojim se 23. svibnja, s početkom u 21 sat, u prostoru Muzeja suvremene umjetnosti obilježava 50. obljetnica znamenitog glazbenog festivala Woodstock, za ovu priliku prigodno nazvan Woodstock 1969. - 2019. Pedeset nijansi queera.

Uz ženu za sva vremena, Zdenku Kovačiček, u ulozi Janis Joplin i Zlatka Burića Kiće, karizmatičnog rokera s holivudskim iskustvom u ulozi Joea Cockera te režiju našeg renomiranog kazališnog redatelja Branka Brezovca, na koncertu će se za glazbeni dio pobrinuti Greenhouse Blues Band i niz drugih izvođača dok će prostor underground atmosfere garaže Muzeja suvremene umjetnosti obasjavat 50-metarske umjetničke vizualizacije Ivana Marušića Klifa. Na koncertu će sudjelovati brojni umjetnici, vi(deo)-jayovi, zborovi, ako i plemeniti šarlatani u ulogama nekih od najpopularnijih sudionika originalnog koncertnog događaja, uz već spomenutog Joea Cockera, Jimmyja Hendrixa, Joan Baez i ostalih.

Povodom ovog revival koncerta, naša ugledna glazbenica Zdenka Kovačiček izjavila je: 'Woodstock predstavlja prekretničku točku u životu moje generacije, trenutak koji nas je formirao kao ljude, a u budućim godinama i kao glazbene umjetnike. Nastup Janis Joplin na ovom čuvenom festivalu za mene i danas predstavlja jednu iz najužeg kruga vrhunskih pjevačkih kreacija. Ne treba smetnuti s uma i svojevrsnu inačicu ovog znamenitog koncerta koja se u bivšoj državi, pod imenom BOOM festival, održavala od 1972. do 1978. godine.  Od svih mojih nastupa tijekom navedenog razdoblja izdvojila bih onaj iz 1973. godine kada sam sam otpjevala Klick Temu br.1 koja je ušla u antologiju hrvatskog rocka.'

'Nostalgija za snagom jedne epohe može nastati samo  kad se, kao u ovo naše vučje vrijeme, izgubi ili, lijepo rečeno, pobrka snaga i njen istovremeni ideal. Stoga će ovaj hommage Woodstocku biti sve samo ne nostalgija, ali to sve neće, naravno, biti niti poziv na snagu, za to smo prestari i preučeni', zaključuje Branko Brezovec.

Woodstock je naziv koncerta održanog od 15. do 18. kolovoza 1969. godine u američkoj saveznoj državi New York, s rekordnom posjetom od gotovo 500.000 zaljubljenika u rock glazbu. Ovoj činjenici zasigurno je prethodila i odluka 25-godišnjeg Michaela Langa, pokretača ideje i organizatora ovog čuvenog rock događaja, koji, vidjevši koliko ljudi pristiže i kakve sve to poteškoće može proizvesti, proglašava festival besplatnim. Na potonjem su, među ostalima, nastupili Janis Joplin, Joan Baez, Arlo Guthrie, Santana, Joe Cockera i Grease band, sastavi Grateful Dead, Jefferson Airplane, Creedence Clearwater Revival i The Who.

Cjelokupan iznos od ulaznica namijenjen je Fondu za druge.  Riječ je o fondu koji su pokrenuli Zvonimir Dobrović i Bruno Isaković u svrhu prikupljanja sredstava za potporu umjetničkim i aktivističkim projektima i edukaciji pojedinaca čiji rad i ideje pružaju nadahnuće i osnaživanje projekata unutar vlastitih zajednica. Više informacija o fondu možete pronaći na https://www.fund4others.org.

 

Cjelokupni program i raspored predstava, izložbi i radionica pronađite ovdje.

 

21. 5. 2019.

Jacopo Miliani (IT): „Monamipierrotmonami”

Muzej suvremene umjetnosti

Avenija Dubrovnik 17

15-17h

 

U performansu „Monamipierrotmonami“, tri muška plesača kreću se prostorom pritom interpretirajući masku Pierrota. Ne otkrivajući išta, ne skrivajući išta, njihova monokromna bijela lica predstavljaju kontrast triju točkama/dugmadi u funkciji predmeta nedokučivog značenja. Između najklasičnije vizualne opozicije (crno i bijelo), tijelo je jedini čimbenik.

Pierrot je romantični lik koji personificira mušku fragilnost. U performansu Jacopa Milianija potonji gubi svaku narativnu referencu otvarajući Pierrotovu masku interpretacijama svakog od triju izvođača. Fragilnost i okrutnost pronalaze snažnu neizrečenu povezanost, jezik biva korumpiran čak i u trenucima tišine. Prostor i vrijeme postaju transformirani u opsesivnom pogledu promatrača.

Jacopo Miliani živi i radi u Milanu. Njegovo umjetničko djelovanje adresira performans kao proširenu metodologiju čiji cilj predstavlja istraživanje poveznica između jezika i tijela. Miliani je surađivao s različitim izvođačima uključujući Jacopa Jennu, Antonia Torresa, DivuD, Benjamina Milana, Mathieua LaDuréea i Eve Stainton. Miliani često surađuje s umjetnicima iz drugih područja, poput filmskog redatelja Daria Argenta, modnih dizajnera Boboutic ili, pak, glazbenog producenta Jean-Louisa Hutha. Utemeljitelj je nezavisnog nakladničkog projekta Self Pleasure Publishing koji se fokusira na teme homoseksualnosti i jezika. U sklopu samostalnih ili pak grupnih predstavljanja, Milianovi radovi prezentirani su pri Galeria Rosa Santos u Valenciji, Kunsthalle Lissabon u Lisabonu, GAMeC u Bergamu, ICA studio u Londonu, Biblioteca Nacional u Buenos Airesu, GAM u Torinu, Studio Dabbeni u Luganu, Frutta u Rimu, Palais de Tokyo u Parizu, David Roberts Art Foundation u Londonu, Muzeju plesa u Stockholmu, CCSP u Sao Paulu i MADRE u Napulju.

 

 

21.5.

Adriana Rispoli (IT): PREDAVANJE: Kustoske prakse u durational performansu

Muzej suvremene umjetnosti

Avenija Dubrovnik 17

17h - 18h

 

Adriana Rispoli, kustosica i povjesničarka umjetnosti, u svom radu fokusira se na umjetnost u javnom prostoru. Od 2013. godine radi kao kustosica u Quartiere Intelligente u Napulju, gdje je u 2018. organizirala projekt Smashing the Myth - suvremena umjetnost iz Hrvatske zajedno s muzejom Hermann Nitsch. Od 2009. do 2012. bila je kustosica Project Room-a MADRE Muzeja u Napulju, razvijajući TRANSIT projekt u mreži s međunarodnim institucijama i tri izdanja festivala izvedbene umjetnosti Festival Corpus Art in Action. Kao neovisna kustosica organizirala je važne fotografske izložbe kao što su: Juergen Teller, Pignatelli Museum, Naples, Wim Wenders, Palazzo Incontro, Rome, David LaChapelle, Capodimonte Museum, Naples, i međunarodne projekte uključujući Relational Bianco-Valente, IIC Stockholm, Babel Francesco Jodice, MSU, Zagreb, Room with a view, PAN Naples, Beograd, Zagreb, Through the Looking Glass, Beograd. Surađuje s Artforum.com

 

23.5.

Woodstock 1969. – 2019., Pedeset nijansi queera

Garaža MSU

od 21-23h

 

Queer Zagreb Sezona, Eurokaz & MSU nisu zaboravili da je od Woodstocka, znamenitog rock zbivanja jedne generacije, prošlo 50 godina i da okrugle godine služe za pravljenje i gutanje veselih i tamnih okruglica osjećanja i sjete. U režiji Branka Brezovca, te uz Zdenku Kovačiček u ulozi Janis Joplin i Zlatka Burića Kiće u ulozi Joea Cockera, prostor underground atmosfere garaže MSU-a obasjavat će 50-metarske vizualizacije Ivana Marušića Klifa. Za glazbu se brinu i Greenhouse Blues Band i niz drugih izvođača a niz umjetnika, glumaca, VJ- i Djeva, zborova i plemenitih šarlatana (kao Cockeri, Hendrixi i, recimo, Baezove) podsjetit će nas, u nekom neodgovornom približavanju happeningu (tako se zvala rastresita, usputna forma, majka samosvjesti današnjeg performansa), na pogubljene i pogubljene intenzitete svake vrste koji su tresli temelje uhodanih navika vječnosti i kamenih obzora odmah iza susjedovih plotova. Pomalo tugaljivo, a kao bi drugačije, približimo se slutnji da ako revolucije jedu svoju djecu, onda seksualne revolucije jebu svoju djecu.

Cijena ulaznice: 50 kuna